825-300-pinterest-other-world-2015-08

Všechno co jste chtěli vědět o Pinterestu a báli se zeptat

Máme Twitter for Dummies, návod pro Instagram, Facebook pro marketéry, Průvodce soukromím na Facebooku a také na Internetu, navíc ještě pomocníka pro webdesignera. Všechno jsou to souhrnné články spojující různorodé tipy, které se týkají určité konkrétní věci. A tak není divu, že je čas na Pinterest. Zejména proto, že v červnu vyšel „něco jako návod“.

Co je Pinterest? To se dozvíte v Pinterest: k čemu může být dobrá čistě obrázková sociální síť a je libo základní návod? Ale připravte se, je to dlouhé čtení.

Má naše firma být na Pinterestu? Mám si založit účet na Pinterestu? Tady si můžete počíst v nějakých těch argumentech pro/proti zda se do Pinterestu pustit.

Nepostradatelné pomůcky pro Pinterest co se hodí i pro sociální sítě se sice týká hlavně Pinterestu ale jak název říká, pomůcky zde uvedené můžete použít i jinde.

Nástěnky na Pinterestu

Podobné je to s Online služby pro tvorbu letáků, bannerů, log, obrázků s citáty a tak vůbec. Najdete tam řadu pomůcek, které se budou hodit pro tvorbu obsahu pro Pinterest. Stejně jako V jakých nástrojích vytvářet infografiky a vizualizace?

Mohu z Internetu (z Google) vzít fotku a použít ji? se týká autorských práv, což je něco, kde se Pinterest pohybuje dost silně na hraně. Pokud ale budete používat Pinterest pro podnikání, tak vy se na hraně pohybovat nemůžete. S předchozím tématem souvisí ještě třeba  Jak najdu odkud pochází nějaká fotografie? Jak zjistím kdo je autorem?

Pokud budete to předchozí podceňovat, tak vás Pinterest možná sejme za porušování autorských práv. Ale také možná za nevhodný obsah. Tady je dobré vědět, že v Pinterestu vám řeknou, že máte závadný obsah, ale neřeknou rovnou jaký a také to co platí pro všechny sociální sítě: Jak Facebook (a jiní) přijdou na to, že tam nahrávám věci, které tam nahrávat nemám?

Buffer oceníte v okamžiku, kdy chcete plánovat věci na sociálních sítích dopředu. Měli byste vědět, že Buffer umí Pinterest přes API. A to se sakra vyplatí.

2016-03-12 13_45_19-Create Recipe - IFTTT

V IFTTT a ti další aneb jak automatizovat váš Internet se dozvíte jak automatizovat nejenom Pinterest. Ale úplně jednoduché to s tím Pinterestem není a proto se potom podívejte do Jak z Pinterestu dostat fotografie/příspěvky na jiné sociální sítě? Třeba na Facebook

Možná bude zajímavé umět využívat jednoduchá videa v marketingu. Tady pomůže třeba Jak vytvořit video v YouTube z posloupnosti obrázků či screenshotů.

Pinterest také staví na Open Graphu, takže v Co je to Open Graph a proč je potřeba aby designeři webů věděli o co jde najdete další potřebné informace.

Jaké sdílecí prvky umístit na web? Proč musí být web sociální? je poměrně zásadní čtení, které se týká všech těch To se mi líbí, Tweet, Pin či G+ knoflíků pro vaše webové stránky.

Možná budete potřebovat  nějaký ten firemní či osobní blog. Poradíme v Kde si mohou založit a psát blog?

Jak je možné, že někdo lajkuje nebo sdílí můj měsíce starý příspěvek? se Pinterestu týká, stejně jako každé sociální sítě. Velmi velmi často se lidé dostanou k starým připnutým fotografiím a budou si je připínat na své nástěnky.

Jiné světy, jedna z mých nejvíce oblíbených nástěnek na mém Pinterestu.
Jiné světy, jedna z mých nejvíce oblíbených nástěnek na mém Pinterestu.

Kdy začít více zviditelňovat blog, Stránku, web, účet na Twitteru? je takový trochu zásadní tip, protože pokud si ho dobře přečtete, možná neuděláte jednu ze začátečnických chyb.

Kdy nejlépe zveřejňovat příspěvky na sociálních sítích (ale i blozích a webech) poradí v tom jak poznat vhodné časy (dny i hodiny) k zveřejňování příspěvků. Tedy pokud vám jde o čtenost, sledovanost a dosah.

Co mám dělat, když se mi nelíbí obsah účtu, který sleduji (na Twitteru, Facebooku, atd)? je poměrné jednoduché, ale občas to lidem dost nepochopitelně nedochází.

Co/kdo je to grammar nazi? Seznamte se s fenoménem, který sice má kořeny ve světě offline, ale teprve na Internetu se dokázal rozrůst do obludných rozměrů.

Znamená, že jsme fanouškem Stránky, že téma podporuji? Co znamená Líbí a sdílení? Nedělejte tu chybu, že „fanouškovství“ automaticky chápete jako podporu. Ale také pamatujte, že to čeho jste se stali fanouškem je součást informací o vás.

TIP: V Jak snadno vytvářet obrázky pro blog či sociální sítě? najdete mé tři nejvíce používané služby na získání fotek zdarma. A pak také další služby, které vám umožní je využít dál. 

Jak často přispívat na váš osobní profil na Twitteru, Facebooku (atd)? se sice týká hlavně osobního účtu, ale může to být dost podstatné čtení. A je tam zmínka i o firemních.

Jak často přispívat na firemní sociální sítě? Šest užitečných pravidel najdete sadu užitečných pravidel, které vám pomohou lépe pochopit jak to je s četností přispívání u firemních účtů.

Nepřehánějte to s emotikony u příspěvků na sociálních sítích, zejména na firemních účtech a ač se vám to možná nezdá, je k tomu několik dobrých důvodů.

Jak mít na sociálních sítích více profilů a snadno s nimi pracovat? Tohle poradí jak se postavit k okamžiku, kdy na vás hodí správu více věcí než jedné.

Ověřené účty? Jak na ně? Instagram, Twitter, Facebook, YouTube, Pinterest, ….  pro případ, že byste strašně moc toužili po ověřeném účtu.

Jak pracovat s komentáři fanoušků i nefanoušků na sociálních sítích? Na Pinterestu je opravdu výjimečné, že by se objevovaly nějaké komentáře :) Ale je dobré tohle všechno vědět.

Jak uvádět sociální sítě v tištěných materiálech? vás zavede do „offline“ světa. A také na pár dalších tipů týkajících se tištěných věcí.

Další podobné přehledy, pokud hledáte něco z jiné oblasti