TIP#734: Jak automaticky dostávat obsah na firemní Stránku na Google+

Už jsme to tu jednou řešili v Jak napojit WordPress Blog na Stránku na Google+?, ale je čas se k tomu ještě vrátit. Zejména proto, že dnes (počátek roku 2017) je Google+ nebývale mrtvá platforma, na kterou se nevyplatí řešit vkládání příspěvků ručně. Pokud ale máte na Google+ založený profil (osobní či firemní), tak je škoda je neplnit – pořád to může mít výhodu v nalezitelnosti, zrychlenému indexování, mírnému vlivu na SEO, atd.

Takže si zkusíme trochu shrnout, jak na Google+ dostávat věci – bude to tak jako tak mít nějaké společné pomůcky, které si můžete podle potřeby libovolně míchat.

Především, je tu Buffer – ten umí vkládat na Google+ (a to jak na osobní, tak na firemní profil). Což znamená, že pokud dostanete cokoliv do Bufferu, není problém to odtamtud dostat na Google+. Více k Bufferu případně v Buffer oceníte v okamžiku, kdy chcete plánovat věci na sociálních sítích dopředu.

Stačí když si založíte Buffer, stačí neplacená verze, a budete moci okamžitě sdílet, plánovat zveřejnění nebo dávat příspěvky do fronty – v neplacené verzi je fronta dlouhá 10 příspěvků, takže lze udělat třeba to, že si nadefinujete dva časy každý den, kdy se z fronty odesílá na Google+. Nebo si budete vkládání plánovat na datum a čas.

Tohle výše napsané o Bufferu je nakonec popsané i v onom Jak napojit WordPress Blog na Stránku na Google+?, kde je řeč o další důležité pomůcce, kterou většinou k něčemu můžete použít. Hlavně tam, kde nechcete výše popsané odesílání dělat ručně.

IFTTT je dobrý v tom, že umí odesílat do Bufferu. Bylo by lepší, kdyby uměl do Google+, ale to už se asi nestane. Takže můžete udělat řadu velmi zajímavých věcí.

  • RSS z vašeho blogu (třeba na WordPressu) napojit na IFTTT a odtud to přeposílat právě do Google+
  • Twitter napojit přes IFTTT a Buffer do Google+ – prostě kdykoliv něco tweetnete, tak se totéž může objevit na Google+.
  • Totéž umí IFTTT pro Facebook – osobní i Stránku, kde můžete cokoliv nově zveřejněné automaticky dostat do Google+

Váše popsané zajistí automatické dostání obsahu na Google+ s určitým zpožděním. Logicky, protože to pošlete do fronty v Bufferu a ten to v určitý čas vypustí. Míru zpoždění si můžete nastavit tím jak hodně časů pro zveřejnění si nadefinujete. K IFTTT je tu ještě tip  IFTTT a ti další aneb jak automatizovat váš Internet)

Některé platformy umí Google+ přímo – což je třeba pravda pro WordPress.com (na kterém jede i @365tipů). Zde je v Sharing v Nastavení možné připojit další sociální sítě – Facebook, Twitter. Linkedin, Tumblr, Path, Eventbrite a také Google+. Což vám umožní okamžitě po zveřejnění článku na WordPress blogu ho nasdílet na připojené sociální sítě.

2017-02-27 07_19_03-Sharing ‹ rychlofky — WordPress.com.png

Vzhledem k tomu, že u Google+ moc nemusíte řešit nějaké plánování časů/dnů a frekvenci zveřejňování, tak napojení WordPressu v podobě okamžitého vložení na Google+ po zveřejnění příspěvků na webu/blogu je skvělé řešení. Klasicky v tom, že se o nic nemusíte starat.

Google+ ale umí například i Hootsuite (když už jsme u těch dalších zdarma dostupných nebo rozumně drahých platforem). Což znamená, že si můžete napojit v Hootsuite sociální sítě, které chcete plnit a pak buď ihned odesílat na všechny nebo používat plánování příspěvků- Ve zdarma dostupné Hootsuite jde napojit sítě tři (včetně Google+) a výhodou je, že nemá omezený počet naplánovaných příspěvků. Nevýhoda? Hootsuite neumí automatizaci přes IFTTT ani obecně jakoukoliv další automatitazci (v tomhle je Buffer skvělý). Viz Užitečné tipy pro uživatelé HootSuite

Výše napsané o Hootsuite platí i o dalších pomůckách pro správu a zveřejňování na sociálních sítích (viz též Nejpoužívanější software pro správu sociálních sítí). Google+ umí například i skvělá česká Zoomsphere, takže i tady můžete počítat s tím, že v rámci zveřejňování na sociální sítě si prostě připojíte i Google+ a budete tam posílat obsah – ten samý co posíláte na Facebook bude perfektně postačovat.

A to je asi všechno, tedy pokud jsem na něco nezapomněl. Najdete-li něco co by tu mělo být, dejte vědět.

Advertisements