825-330-2015-11-22 09_04_39-Největší profesní síť na světě _ LinkedIn

TIP#662: Když už máte profil na Linkedin, ujistěte se, že vás lidé budou moci kontaktovat

Skoro pokaždé, když někdo pošle něco o tom, že někdo koho potřebuji kontaktovat je na Linkedin, dopadne to stejně. Není jak dotyčného kontaktovat. Nejvíce překvapivé je to tam, kde dotyčný používá Linkedin pro podnikání, pro získávání zakázek. A vůbec netuší, že k něčemu takovému Linkedin použit nejde. Než se ale vrhneme na Linkedin, zkuste Podnikáte? Ujistěte se, že na vás jsou dostupné kontakty: Protože to abyste na sebe nechali správně kontakt, to je to nejzásadnější.

Linkedin dělá maximum pro to, aby se nešlo na nic podívat

Především, zobrazit celý profil na Linkedin je možné pouze pokud hledající má účet na Linkedin. Což, jak víme, má v Česku ještě výrazně méně lidí, než je počet uživatelů Twitteru. Ona veřejná část profilu totiž sice má tlačítko „Zobrazit úplný profil uživatele“ doplněné o „Je to zdarma„, ale neznamená to, že to jde bez povinné registrace.

Na oné veřejně dostupné části profilu navíc žádné kontaktní informace nejsou. Pochopitelně je to tak záměrně. Dá se tam ale alespoň docílit toho, že tam je vidět webová adresa firemního webu či blogu. Takže oklikou, jakž takž, se dá dostat ke kontaktům.

2016-11-18 17_44_39-Daniel Dočekal _ LinkedIn.png

Jak řešit tuhle nepříjemnost? Nejlépe tak, že kontaktní informaci uvedete do popisku svého profilu. Ale také nezapomeňte, že v „Nastavení soukromí“ (to je u Linkedin opravdu oxymoron) můžete mít „Veřejný profile neviditelný pro nikoho“ místo správného „Veřejný profil viditelný pro všechny„.

Ani s účtem si moc nepomůžete, kontakty jsou vlastně zboží za které se platí

Pokud hledající má účet na Linkedin, tak to vypadá o něco jednodušeji. Ale ani zde to není snadné – abyste viděli kontakty (telefon a e-mail zejména) určitého člověka, musíte se s ním spojit. Což je opět něco, co efektivně znemožní získat kontaktní informace. Ano, na Linkedin není možné volně zpřístupnit kontaktní informace. Je tomu tak proto, že tohle je v zásadě jedna z věcí, kde Linkedin chce získávat peníze.

TIP: Linkedin nikdy nedávejte přístup ke kontaktům a už vůbec ne k e-mailu. Budou se moc snažit ho získat a nesmíte jim to umožnit. Viz Jak z Linkedin smazat importované (synchronizované) kontakty? pokud jste to již udělali. A Linkedin, Facebooku, nikomu nedávejte heslo ke své poštovní schránce pokud chcete vědět proč to nedělat.

Lidé neznámo proč neuvádějí kontaktní informace

Pokud jste ve spojení, tak pak už je to konečně jednoduché, tedy až na to, že po vstupu na profil onoho člověka musíte vědět, že v záhlaví je třeba rozkliknout Contact Info.  Tady bohužel  platí, že velké množství lidí na Linkedin vůbec kontaktní informace uvedené nemá. Důležité je zde to, že se nemůžete spoléhat na to, že vám někdo bude moci napsat vnitřní poštou (ale o tom viz dále).

Vnitřní pošta je v zásadě také za peníze (a stejně nefunguje)

Můžete ještě zkusit oné osobě na Linkedin napsat, ale to naráží na to, že (a) musíte mít účet na Linkedin a (b) Linkedin vám umožní cizí osobě něco napsat, hlavně ale tak napsat, aby to ta osoba dostala. Což se dost dobře nedá. A tím opět končíte. Samotné napsání navíc neznamená nic, lidé Linkedin používají jednou za několik měsíců, takže i když se vám podaří překonat všechny záměrné nástrahy a napíšete, tak příjemce vaši žádost nejspíš uvidí až tak za oněch několik měsíců.

Vše výše uvedené vede k tomu, že Linkedin je nepoužitelné co se snahy o kontaktování týče. A pokud si tohle všechno uvědomíte, tak vám možná dojde, proč vás přes Linkedin nikdo nikdy nekontaktoval. Nemá totiž jak.

TIP: Má naše společnost být na Linkedin? K čemu je vlastně Linkedin? vám možná vysvětlí řadu velmi podstatných věcí o Linkedin. Ta nejpodstatnější ale stále je, že v Česku jsou asi tak poloviční co Twitter a co se frekvence užívání tak je to ještě horší.

Poslední poznámka? Lovci hlav (HR lidé) používají Linkedin stejně, jako to dělám já. Rešerší, zjištění informací, které je možné zjistit. Pak dohledávají informace jinde. V Google, v Seznamu, v dalších veřejně dostupných zdrojích, na dalších sociálních sítích, v e-mailových databázích, přes vlastní kontakty, vlastní sbírku e-mailů. Přes kontakty, které má rešeršovaný na sociálních sítích.