825-330-2016-11-13-18_48_08-zoomsphere-social-media-management-tool-for-your-business

TIP#656: Jaké pomůcky pro péči o zákazníky (customer care) na sociálních sítích?

Potřebujete zodpovědně, rychle a poctivě řešit péči o zákazníky na sociálních sítích? Odpovídat na všechny přímé zprávy, komentáře, zmínky, stížnost, dotazy či pochvaly? Můžete to zkoušet dělat přímo v prostředí Facebooku, Twitteru, Instagramu či Linkedin. Jde to, pokud máte k vyřízení jednotky kusů týdně. Drhne to při desítkách, při stovkách už je to skoro nemožné. Na Facebooku velmi nemožné, pokud hodně konverzací probíhá v komentářích nebo příspěvcích na Stránce.

Výrazně, ale hodně výrazně, vám pomůže software či aplikace pro správu sociálních sítí. Takové kde vám přehledně ukáží všechny přímé zprávy, příspěvky fanoušků i komentáře fanoušků, ideálně ještě navíc zmínky a vyhledané příspěvky podle nějakých klíčových slov. To vše nejlépe v podobě jednoho „inboxu“. K tomu ale také musí ještě nabídnout nejenom možnost odpovědět, ale také věc uzavřít. Případně, pokud máte tým, tak možnost přiřazovat různým lidem k vyřízení.

Zoomsphere www.zoomsphere.com – je českého původu, plně placené a péče o zákazníky je jedna z funkčností (slouží k analýze, monitoringu i zveřejňování příspěvků). Z mých zkušenosti v Pet Center musím dodat, že modul péče o zákazníky je velmi dobrý a pokud máte nějaké ty stovky komentářů a zpráv od zákazníků na více sociálních profilech, je to nenahraditelný pomocník. Ale také nutno dodat, že dražší pomocník. Jedna z velmi výjimečných vlastností je, že „vytahuje“ veškeré komentáře pod příspěvky a umožňuje je vyřizovat a hlídat a vše je v podobě výše zmíněného jednoho „inboxu“. Něco co není příliš běžné. Cena od vyšších tisíců korun měsíčně.

2016-11-13 18_48_08-ZoomSphere - Social media management tool for your business.png

2016-11-13 18_52_14-ZoomSphere.com __ 365 CC.png

TIP: Jak pracovat s komentáři fanoušků i nefanoušků na sociálních sítích? vám řekne to hodně podstatné, tady jak ony komentáře, dotazy,  příspěvky, stížnosti a pochvaly řešit.

HootSuite www.hootsuite.com – umí vedle plánování a reportů také řešit odpovědi na zprávy i zmínky, postrádá ale výše zmíněné dohledávání a hlídání komentářů pod příspěvky coby univerzální „inbox“ stream. Částečně si můžete funkčnost odzkoušet bez placení (3 připojitelné profily), bohužel část péče o zákazníky neumí bez aktivace 30 denního zkušebního provozu (nutno zadat kartu). Pokud znáte TweetDeck, tak HootSuite používá podobný způsob předkládání informací – vytvoříte si plochu naplněnou sloupci. Cena od deseti dolarů měsíčně (10 profilů), ale pro tým už od 34 USD měsíčně.

POZNÁMKA: Většina těchto řešení nabízí ceny podle počtu uživatelů. V nejlevnější podobě je uživatel jeden, pokud chcete týmovou práci, ceny vzrůstají až na několikanásobek. Roční placení většinou přináší nějakou tu slevu. V jiné podobě je omezení dáno počtem sociálních profilům, které si do služby můžete připojit)

Sparkcentral – www.sparkcentral.com – si bohužel zdarma ani nevyzkoušíte, jde o plně placenou platformu. Zajímavou i tím, že má nějaké vlastní cesty a nástroje pro komunikaci v reálném čase. Jak tohle obstojí proti Messengerům a Snapchatům je samozřejmě otázka. Cena není známa, ale jde o velké firemní řešení, neočekávejte nic levného.

TIP: Mazat nevhodné komentáře na Facebooku? Nebo co s nimi tedy dělat?  Taková dost podstatná otázka, na kterou v rámci „péče o zákazníky“ musíte mít jasnou odpověď

Sprout Social www.sproutsocial.com – si můžete na měsíc vyzkoušet zdarma a prakticky bez omezení, zejména co se „customer“ care části týče. Umí i onu podstatnou věc, tedy pracovat s komentáři pod příspěvky a dostávat vše jako jeden „inbox“. Cena od 59 USD měsíčně (jenom pět profilů). Osobně musím dodat, že Sprout Social se líbí víc, než HootSuite a je v podobné cenové kategorii (mírně dražší). Nepoužívá ale ono prezentování „po sloupcích“ a poněkud lépe se s ním pracuje. Čistě prakticky mi přijde cenový plán za 99 USD měsíčně jako ten lepší.

SocialOomph – www.socialoomph.com – můžete mít ve verzi zdarma nebo placené (poněkud zmateně každé dva týdny 18 USD). Zmatené je to ostatně i na používání a ve verzi Zdarma si podle všeho můžete vyzkoušet jenom Twitter.

POZNÁMKA: Tento tip neřeší software pro správu sociálních sítí ani analýzu profilů na sociálních sítích, jde tady opravdu jenom o péči o zákazníky. A tradičně platí, že pokud máte sami zkušenost s něčím neuvedením, dejte vědět.