TIP#531: Jak se zbavit spammerů, co vás na Twitteru přidávají do skupinové komunikace

Twitter už delší dobu mimo posílání přímé zprávy určitému uživateli umožňuje i vytvořit i skupinovou konverzaci. Od té doby co v přímých zprávách bylo zrušeno omezení na klasickou délku tweetu (140 znaků), mohla by to být i docela zajímavá alternativa pro komunikaci více lidí najednou. Mohla, pokud by Twitter dokázal správně posílat upozornění a napříč zařízeními udržovat správně povědomí o tom, co již bylo přečteno. A také mohla, kdyby bylo možné lépe řídit, kdo vás do takových skupin může přidat.

Skupinová konverzace je bohužel velmi často zneužívána jako spamovací nástroj a chybí možnost samostatného nastavení toho, kdo vás smí do konverzací přidávat. V Nastavení -> Zabezpečení a Soukromí  sice (skoro dole) najdete jedinou možnost týkající se přímých zpráv v podobě Přijímat soukromé zprávy od kohokoliv, ale tím buď povolíte všem aby vám mohli DM (soukromé zprávy) posílat (a tím i přidávat vás do konverzací) nebo to povolíte jen těm co sledujete. Hodilo by se samostatné nastavení téhož, ale jenom týkající se skupinových konverzací.

2016-06-12 08_14_02-Twitter _ Nastavení.png

Takové tam není, takže pokud potřebujete nechat zasílání zpráv jako možnost otevřenou všem uživatelům (nutné nastavení zejména u firemních účtů), tak vám nezbývá než snášet spam, který přichází v podobě přímých zpráv ale také jako skupinové konverzace. V případě konverzací je o to více nepříjemné, že k němu skoro vždy patří reakce desítek „oslovených“ s nadávkami a komentáři, které odcházejí na všechny v konverzaci. Je to dost podobné tomu, když někdo pošle e-mail na více adresátů a nedá je do slepé kopie (BCC).

Zbavení se spammera či otravné konverzace

Spammerů se pak můžete zbavit jedině tak, že vzniklou konverzaci nahlásíte (čímž z ní zároveň odejdete pryč, viz volba Označit) případně z ní jenom odejdete pryč (smazáním konverzace) – to podle toho zda vám onu otravnou věc poslal někdo cizí, nebo zda je to jenom nešťastný nápad někoho, koho opravdu znáte a sledujete. Nahlášení (ať už pro spam nebo jako obtěžování) se postará ještě o to, že nahlášený účet vám už nebude moci poslat přímou zprávu (a tedy vás ani přidat do konverzaci). Vy mu zprávu budete moci poslat.

2016-06-12 07_42_14-Twitter.png

Pokud vám spam poslal někdo zcela cizí, případně je to spamovací účet, tak je velmi vhodné ještě zajít na tento účet a nahlásit pro spam a poté zablokovat nebo ztlumit. Ztlumení (Mute) mimochodem bohatě stačí, pokud takového člověka nesledujete – nebude vám již moci poslat přímou zprávu (což nebude moci ani po nahlášení konkrétní konverzace) Pokud je to fake spamovací účet, tak bych osobně vůbec neváhal a blokoval.

2016-06-12 07_44_32-renburk10 (@renburk10) _ Twitter.png

Něco více k přímým zprávám

Je dobré vědět, že skupinová komunikace může zahrnovat až 50 účtů, což je bohužel docela dost na to, aby šum vzniklý tím jak si většina začne stěžovat, že byli někam přidáni, byl neúnosný. Účastníci skupinové konverzace navíc mohou přidávat i další účty.

Další užitečná informace je, že za den můžete poslat pouze 1 000 přímých zpráv a pokud budete posílat přímé zprávy účtům které nesledujete, dříve či později narazíte na požadavek na přidání a ověření telefonního čísla. Do problémů vás přivede i posílání stejné zprávy (zejména s odkazem) více účtům.

Pokud chcete vědět více o tweetech či přímých zprávách, můžete pokračovat do Twitter for dummies (1). Tweet, odpověď, zmínka, přímá zpráva aneb jak se tvoří tweet

Advertisements