825-330-you-are-what-you-post

TIP#521: Jak zjistím ID Stránky na Facebooku?

Něco kratšího, ale užitečného pro správce Stránek na Facebooku, kteří čas od času někde mohou potřebovat zjistit, jaké ID (což je číselný unikátní identifikátor) má jejich Stránka. Což dříve bylo poněkud obtížné zjistit, dnes už je to velmi jednoduché.

Pokud jste správce Stránky, tak přejděte na záložku Informace o Stránce, odrolujte trochu dolů a tam najdete ID Facebook stránky. A máte to.

2016-06-04 08_18_33-(100) World of Warcraft Tips (Wowdaily.info).png

Co dělat pokud nejste správce Stránky a potřebujete zjistit její ID? Jednoduchým způsobem by to bylo možné jenom u Stránky, které někdo nepřidělil zkrácenou adresu (URI), protože tam ID Stránky je součástí adresy.

Nejjednodušší řešení? Skočte na findmyfbid.com a zkopírujte tam adresu (URI) Stránky a klikněte na Find numeric ID.

Další možnost je použít Graph API Explorer a do políčka začínajícího „GET“ vložit onu část adresy Stránky co je za www.facebook.com. Takže například pro KFC (protože jsem o něm teď psal v Borci v KFC vymysleli skvělý trik jak odrbat hloupé zákazníky. ROZVOZ ZDARMA vás přijde pekelně draho) vyměníte „me“ za „KFCCR“ (takže dotaz bude „KFCCR?fields=id,name„) a kliknete na Submit. Zpátky dostanete potřebné.

2016-06-04 08_31_09-Graph API Explorer - Facebook for Developers.png

Jen pro zajímavost, v případě KFC jde o Stránku složenou z národních „podstránek“, takže KFCCR (České KFC)  má vlastní ID a KFC (celosvětové KFC) má jiné ID.

POZNÁMKA: Někdy před rokem 2015 by bylo možné použít graph.facebook.com/KFCCR přímo v prohlížeči, ale pak došlo ke změně a dotazy na Facebook Graph API musí mít přístupový token. Což elegantně řeší to, že použijete právě onen Graph API Explorer. O tom jsme tu již mimochodem psali, v Užitečné odkazy pro správce i nesprávce Stránek na Facebooku

TIP: Nezapomeňte, máme tu ‣ Jak používat Facebook pro marketing a ‣ Průvodce soukromím na Facebooku. Pokud se potřebujete naučit používat Facebook pro firmy a firemní marketing, tak zkuste dvě školení, ideální je absolvovat nejprve Jak na firemní Facebook prakticky a poté Správa Stránek na Facebooku (zejména) pro firmy