TIP#517: Kde zjistit, co nejvíce a v jaké podobě lidé hledají?

Nemusíte se zabývat přímo SEO, tedy optimalizací pro vyhledávače ani SEM, marketingem ve vyhledávačích. Zjistit co lidé nejvíce hledají, co ve spojitosti s něčím hledají, může být velmi užitečné pro marketing, prodej, tvorbu správného obsahu i řadu dalších věcí. K dispozici je velké množství velmi užitečných pomůcek.

O jedné z nich už byla řeč v Google Keyword Planner (Plánovač klíčových slov) se hodí pro obsahový marketing. Je natolik rozsáhlý, že si zaslouží vlastní tip. Měli byste vědět, že Bing má podobnou pomůcku, které říká Bing Webmaster Keyword Research (Vyhledávání klíčových slov Bing) a vedle toho má ještě Bing Ads Marketplace Trends.

Google Trends je podstatně snazší na používání a umožní vám zjistit, jak se určité fráze a slova hledají (v čase, v určité zemi) a můžete si je srovnávat s jinými frázemi a slovy. Zjistíte ale třeba i co ve vyhledávání nejvíce frčí (k tomu slouží Trending Searches).

2016-05-30 19_56_13-Google Trends - Web Search interest_ android, iphone, lumia - Worldwide, 2004 - .png

Našeptávač v Google (ale i v dalších vyhledávačích) je také velmi užitečný nástroj. To protože, velmi rychle nabídne data o tom co lidé nejčastěji hledají (a také nejčastěji dostávají)

2016-05-30 19_57_34-Start.png

Bing Trends je bohužel spíše série barevných omalovánek a špatně se v tom orientuje, ale určité použití to mít může. Můžete se přepnout na pár dalších zemí, ale možností jaké nabízí Google u tohoto nečekejte. Google má něco podobného v A Year in Search.

Twitter Search je místem, kde se dozvíte jaké jsou trendující hasthagy (a témata) na Twitteru a také zde můžete vyhledávat. Nehledejte v tom ale nic speciálního, je to jenom rozhraní k vyhledávacímu políčku, které máte nahoře na Twitteru tak jako tak.

YouTube Trends není ani tak moc nástroj, jako jenom přehled toho co frčí na Youtube.

Übersuggest říká, že dokáže lépe řešit zkoumání klíčových slov, než samotný Google. Dobré na něm je, že umí češtinu. Můžete si dokonce z nalezeného vytvořit word cloud.

Keyword Tool  je trochu podobný předchozímu, ale umí Google, YouTube, Bing, Amazon a App Store.

Statistika hledanosti Seznamu je občas taky užitečná, ale stejně jako celý Seznam.cz, i tento nástroje poněkud zastaralý a velmi základní.

Lépe je na tom Reportér od Seznamu, pomůže vám pokud chcete vidět trendy, tedy co prostě právě frčí. (DOPLNĚNO 01/06/16)

2016-05-30 20_01_39-Start.png

AnswerThePublic vás trochu poděsí tím pánem co se tam bude dívat, ale má hodně zajímavé způsoby vizualizace. Byť, podobně jako řada dalších pomůcek, neumí češtinu.

SEMrush je jedna z těch mála podstatně profesionálnějších pomůcek. Dobrá i v tom, že umí specificky český index z Google a pro řadu věcí si vystačíte se zdarma dostupnou podobou.

Nějaká praktická pomůcka pro zjišťování hledanosti, klíčových slov a souvislostí chybí? Dejte vědět. Doplníme.

Advertisements