Posun v číslování,nedivte se, se to popletlo. Trocha zamyšlení nad tím vším tady

25.  února se mi povedlo z #421 udělat #412, vydat to, nevšimnout si a pokračovat v číslování posunutý o devět zpět. Upozornil na to až @tiborniesner když dnes hledal „nový“ tip. On tam byl, ale měl divné číslo. Je to legrační, dvakrát za ten rok a čtyři měsíce se mi povedlo splést číslo v jednom dni, ale přišlo se na to velmi brzy. Na tuhle třetí chybu se přišlo až po pár měsících. Takže abyste se nedivili, dnešní tip je #498 ačkoliv včera vlastně vyšel jeden co měl v názvu #488 ale byl ve skutečnosti #497. Ale je to dobré, mohu v sobotu plesat nad číslem pět set. Což ale není nic platné, to tu bude 641 publikovaných článků, 500 číslovaných tipů a pak kupa nečíslovaných.

A jinak se přiznám, mám sice pořád o čem psát, ale těch přes 600 tipů je docela pracná záležitost. Mám pořád dost vysokou posunutou laťku na to aby tip byl užitečný. Pořád se snažím i některé starší tipy aktualizovat když je to potřeba, pořád se na sociální sítě sdílí i starší tipy, protože by jinak zapadly v hlubinách Internetu. A pořád je to podmíněno tím, že se mi na to podaří „utrhnout“ čas vedle pracovních povinností. Což obnáší i to, že od května mám nového klienta (Pet Centrum) a podstatně méně času – v mém světě navíc mají klienti přednost, tohle „hobby“ jim nesmí stát v cestě.

Postupně mám navíc pocit, že WordPress.com přestává poněkud stačit, docela rád bych aby @365tipů taky znamenalo nějaký přísun peněz (no jasně, rok a pů, brzy to tak bude, dělat něco zadarmo je náročné). Je skvělé kam se to podařilo dotáhnou, v červnu se to stane základem dalšího školení, na konci května základem nového školení Instagramu, už se to stalo základem pokračovacího školení pro Facebook, takže si vlastně nemám na co stěžovat. Popravdě bych ale docela chtěl to posunout dál, z neplaceného WordPress.com do samostatného profi hostingu se všemi možnosti vlastního WordPressu.

Má to ale háček Tedy víc háčků. Tohle nemíním platit z „rodinného rozpočtu“ a na to abych k téhle aktivitě přidal ještě starost o obchodní stránku věcí, už není kapacita. Pak také to, že bych to sice mohl dát tam kde mám JustIt.cz (pořád jede), FeedIT.cz (kde je už přes 20 tisíc tiskových zpráv), BookZ.cz (dlouho v limbu) i Bradbury.cz, ale asi by ten VPS (platím si ho a nestojí úplně malé peníze) už tohle neustál (a to musím dodat, že nesmírné díky patří Danovi Ohnesorgovi, který mi opravdu fantasticky pomohl právě s tímto VPS). Nemluvě o tom, že velké díky patří i Czechia.com za hosting pro Pooh.cz (co taky pořád jede), můj nejstarší projekt.

Nedělejte si iluze, že tohle je možné financovat z AdSense, ta doba kdy to šlo je tak 3 roky zpět, dnes by to přineslo maximálně pár set Kč měsíčně a to nestojí ani za tu námahu, ale hlavně by to nepokrylo náklady.

Nechápejte to špatně, stále mě to nesmírně baví, stále jsem rád, že to pomáhá lidem, stále je to skvělý a jedinečný doplněk mých školení a dalších aktivit. Stále se (naivně) domnívám, že někdy najdu čas z toho udělat knížku (či knížky, ale ani to nebude znamenat jakkoliv zajímavé příjmy). Stále je to zdrojem zkušenosti pro řadu projektů i klientů. Stále vzpomínám na to, že se mi na stará kolena s novým projektem podařilo neuvěřitelně rychle dostat do finále Křišťálové lupy. Navíc je možné, že se to vedle #PRTIPů rozšíří o ještě další denně vydávané tipy ze zcela jiné oblasti, pro které tohle byla, je a bude  fantastická zkušenost a praxe.

Tohle není stěžování si. Jen se mi chtělo sepsat takovou nějakou souhrnnou zkušenost s tím, co to obnáší tohle rok a půl (v červnu, ano, přeháním) dělat jen tak pro zábavu. Denně, protože za celý ten rok a půl se mi podařilo ani jednou nevynechat a místo nějakých 500 tipů jich mít nakonec přes 640.

Jinou otázkou je, jestli má @365tipů šanci na další výrazný růst, pokud stále zůstane stejně nekomerční (a nízko nákladové, bez nákladové). Dnes je tu setrvale přes padesát tisíc návštěv měsíčně, přes sto tisíc zhlédnutých stránek. Nic si nenamlouvejme, líbilo by se mi sto tisíc návštěv. A možná, pokud budou tipy více „na tělo“ vyhledávaným tématům, tak to není těžké. Jenže to je taky jedna z věcí, která se mi dělat nechce, psát podle toho co lidé hledají, stát se otrokem pro SEO.

Zatím mi @365tipů umožňuje si psát pro radost, to co se mi zrovna psát chce, to na co se někdo ptal, to co může někomu pomoci a já to mohu vydat i pro další lidi, kterým to také pomůže.

Ano, hodil by se silný partner, se kterým by se tohle dalo posunout o úroveň výše. A pro kterého by tohle všechno mělo smysl. Protože já jsem ten, kdo to plní obsahem. Na to další potřebné mi už moc času nezbývá.

PS: Omlouvám se, je 22:34 a jsem už dost mrtvý, takže pokud je to nezvykle plné překlepů a prohozených písmenek, tak se nezlobte.  

Daniel
S díky všem věrným čtenářům i pomocníkům