825-330-pexels-photo-90548

TIP#497: Jak řeším nové projekty, vlastní i pro klienty. Krok za krokem (2) Sociální sítě

V prvním díle (Jak řeším nové projekty, vlastní i pro klienty. Krok za krokem (1) základy) se můžete podívat na základy toho, jak vzniká zázemí pro nový projekt. Druhé pokračování se bude věnovat čistě sociálním sítím, protože to je to co dělám nejčastěji.

Twitter

Pokud má projekt mít účet na Twitteru, tak se zakládá pod samostatným e-mailovým účtem (může to být účet od klienta, může to být další účet v Gmailu, nebo si vytvořím další alias v mých Google Apps). V Nastavení účtu na Twitteru se hlavně postarat o vypnutí záplavy zbytečných upozornění (většinou tam nechávám jenom upozornění na přímou zprávu), všechno tak jako tak řeším v TweetDecku. Tam si stačí nastavit vhodné sloupce (newsfeed, notifikace a zprávy).

Pokud má projekt víc účtů na Twitteru, tak je jasné, že každý má samostatný e-mail a případné přehlašování by bylo dost problematické, proto tohle řeší již zmíněný TweetDeck, stačí do něj přidat všechny účty. TweetDeck pak poslouží vedle počítače i na notebooku či dalších počítačích (třeba tam, kde mám u klienta k dispozici pracovní místo s počítačem).

2016-05-11 07_11_00-TweetDeck.png
TweetDeck a také vlastně celé „pracovní prostředí“ pro Pet Center. Samostatný profil v Chrome, ale to už víte z prvního dílu. A Twitter @petcentercz je založený asi tak dva týdny, takže zatím nic velkého.

Bude-li potřeba řešit obsah účtů na Twitteru z mobilních telefonů, tak není nic těžkého si je přidat do Twitter aplikace na mobilním telefonu. V některých případech je vhodné použít samostatný přístroj (pokud máte nějaké navíc), dost často používám nějaké starší přístroje co zbyly po mě nebo dětech pro oddělení aktivit. Ale nutné to není. Aplikace Twitteru v mobilním telefonu těch účtů zvládne dost.

TIP: Twitter je typický tím, že po vás může chtít potvrdit účet přes SMS (ale Gmail vás tím může překvapit také, klidně i den poté, co jste si účet založili). Je dobré vědět, že na www.simzdarma.cz si snadno můžete pořídit SIMku právě k tomuto účelu. A ne jenom jednu. Hodit se může i SIMka klienta, ať je vše vázané na jím vlastněné číslo. 

Co si pořídit k Twitteru? Neuškodí, když se naučíte Periscope. Do počítače Tweetdeck pro správu více účtů. A pokud v Twitteru tápete, zkuste Twitter for dummies

Facebook

Facebook se týká Stránek a ty se buď spravují pomocí vašeho osobního účtu nebo jsou v Facebook Business Manageru. Tady ke všemu slouží můj klasický soukromý účet, žádné zakládání dalších ůčtů nemá smysl řešit, bylo by to příliš komplikované – takže je nutné se přidat (nebo se nechat přidat) či založit potřebné Stránky či Skupiny a tím je vyřešeno vše. Fungovat to bude i v mobilním telefonu/tabletu, na to má Facebook jak aplikaci pro osobní profily, tak extra aplikaci pro správu Stránek.

Co si pořídit k Facebooku? Zcela určitě, bohužel, také samostatnou aplikaci Messenger. A nezapomeňme na zdejší záplavu tipů a návodu v Jak používat Facebook pro marketing

Instagram

Instagram účty se zakládají na samostatné e-mailové účty, takže buď poslouží ty samé co pro Twitter, nebo je možné si zakládat další (ideálně čím méně, tím lépe). Nově už jde do mobilního telefonu přidávat více účtů (bohužel jenom pět, takže potřeba více mobilů či více uživatelů v mobilu časem vyvstává znovu), takže i tohle je docela dobře řešitelné.

Pro správu z počítače (v mém případě Windows) je dobré si pořídit aplikaci Instapic (zásadní protože umí nahrávat fotky na Instagram z počítače a popisky a hashtagy se zde vkládají nesrovnatelně komfortněji). Jinak se hodí takové ty drobnosti jako Iconosquare, ale vcelku se bez nich obejdete. Případné řešení odpovědí na reakce k fotografiím je možné řešit přes web, ale bývá to velmi vzácné, na Instagramu se prostě nic moc nepíše.

2016-05-11 07_16_06-InstaPic.png
Instapic přepnuté na účet 365tipů na Instagramu.

Co si pořidít k Instagramu? Aplikaci pro koláže (Layout), aplikaci pro legračni mini videa (Boomerang) a pro iPad ještě existuje skvělá věc na taková ta zrychlená videa (Hyperlapse). Do počítače (Windows) zcela určitě již zmíněny Instapic. K Instagramu tu máme rozsáhlý Návod pro Instagram a také Školení: Instagram pro firemní i osobní marketing

Linkedin, Google+

V zásadě podobné jako u Facebooku, firemní profily a další věci se zde spravují přes klasický osobní účet, takže se buď musíte nechat přidat (na Linkedin nezapomeňte, že s přidávajícím musíte být ve spojení) nebo pod svým účtem vytváříte potřebné a pak to vše stále pod svým účtem řešíte.

TIP: U všech věcí co jsou řešené z mých klasických profilů byste měli vědět, že si všechny potřebné adresy ukládám do Oblíbených v mém „hlavním“ profilu v Chrome a potřebné činnosti řeším tam, v onom samostatném profilu v Chrome řeším jenom to co je oddělené; pošta, Twitter, IFTTT a všechno co by vyžadovalo odhlášení, přihlášení, tedy hlavně to co by se tlouklo s účty, které slouží pro mé „osobní“ aktivity.

Buffer pro plánování a rychlé zveřejnění

Další přidávanou online službou (a také případně mobilní aplikací, ale to je spíš výjimečné) je Buffer, který většinou postačí ve zdarma dostupné podobě – napojí se na něj maximum možných sociálních sítí (běžně tedy například TW, FB, G+ i Linkedin) a slouží k tomu aby šlo něco rychle „jedním kliknutím“ odeslat na všechny hned nebo pomocí naplánovaných časů. Ty si v nastavení vytvořím podle povahy účtů, ale většinou stačí tam dát dopoledne a večer.

2016-05-11 07_18_23-Buffer.png
Buffer pro @365tipů je jednoduchý, jenom ranní „slot“ pro „Opáčka“. Všechno ostatní se buď sdílí hned nebo se používá ruční plánování na určitý den a hodinu.

Buffer si můžete buď navázat na „hlavní“ účet projektu na Twitteru nebo na nějaký e-mail, ať už ten projektový, nebo jakýkoliv jiný. V neplacené verzi se do něj vejde deset příspěvků načasovaných a jenom jeden profil z každé sociální sítě – pokud tohle nestačí, tak lze postoupit k placené verzi. K Bufferu viz Buffer oceníte v okamžiku, kdy chcete plánovat věci na sociálních sítích dopředu.

IFTTT pro automatizaci

Pro některé další účely poslouží IFTTT, opět založený pod nějakým e-mailem. Velmi typicky ho používám k tomu, že nastavím napojení Instagram -> Twitter a Instagram -> Facebook (oboje pomocí hashtagů, proto můžete u mých věcí často potkat #tw a #fb hashtagy). Další poměrně časté je propojení nějaký zdroj -> IFTTT -> Buffer -> Google+ (IFTTT neumí přímo Google+, Buffer ale ano a v Bufferu pak stačí vytvořit časy k zveřejnění třeba každou hodinu).  Pro příklad viz Jak z konference posílat foto, video i texty na více sociálních kanálů?

Něco co to umí všechno?

V Nejpoužívanější software pro správu sociálních sítí najdete tipy na software, které umí řešit „všechny“ sociální sítě na jednom místě. Tam je nutné upozornit, že to ve většině případů je a bude placené. Jsou tam uvedeny věci jako Hootsuite, Buffer a Iconosquare, které jsem už zmínil.

2016-05-11 07_22_10-ZoomSphere.com __ 365tipu analytics.png
Zoomsphere vám například prozradí, jaké byly tweety s největším počtem interakcí od začátku existence účtu.

Osobně pro správu většího množství sociálních sítí (a věci s tím spojené) doporučím českou Zoomsphere. V Pet Center, což je můj nový klient od začátku května, se používá, což je jeden z mnoha důvodů proč se mi pro ně dobře pracuje.

Další díly

Co je další pokračování?