TIP#448: Jak ověřit, zda určitá URI je v indexu Seznamu či Google? Jak zjistíte, které URI tam jsou?

Pokud třeba spouštíte nový web, tak chcete vědět, kdy se mu podařilo dostat do vyhledávačů. Protože od toho se i dost odvíjí to, zda vám z nic začnou chodit návštěvníci a také jak hodně budete muset ještě zapracovat na obsahu.

Zjistit které adresy (URI) z vašeho webu jsou v indexu vyhledávače  lze pomocí operátoru „site:“. Podporuje ho jak Seznam.cz, tak Google či Bing. Za dvojtečku napíšete doménu vašeho webu (nikoliv celou URI). Takže třeba v podobě „site:365tipu.wordpress.com“ (bez těch uvozovek pochopitelně). Tenhle operátor už samozřejmě znáte, viz K čemu je v Google dobrý operátor site: (a jaké další jsou užitečné)

Další užitečný operátor je „info:“ a umí ho Google, od března 2016 ho (opět) umí i Seznam.cz, v Bingu ho nehledejte.

Za onu dvojtečku se ale píše konkrétní adresa, takže můžete zjistit, jestli se třeba výše odkázaný článek nachází v indexu. „info:365tipu.wordpress.com/2015/03/25/tip084-k-cemu-je-v-google-dobry-site-operator-a-jake-dalsi-jsou-uzitecne/„.  Google vám k tomu poskytne ještě nápovědu, řekne vám co všechno ještě můžete zjistit. Seznam vám pouze řekne zda daná URI je či není v indexu.

Ale pozor, pokud Seznam.cz říká, že URL nenašel, tak to sice znamená že není v indexu, ale neznamená to, že o ni neví (viz Nový způsob jak ověřit, jestli se URL nachází v našem indexu). Obdobně to bude platit u Google.

Nezapomeňte, že po dvojtečce není mezera. A také na to, že URI se uvádějí bez http či https.