TIP#245: Nejvíce oblíbené Stránky na Facebooku (českými fanoušky)

Máte rádi žebříčky? Bylo by divné, pokud byste neměli. Žebříčky největších Stránek na Facebooku jsou vhodné téma, ale i když možná žebříčky nemusíte nijak zvlášť, tak tohle je hodně praktické. Stejně jako případný celosvětový žebříček Stránek. Můžete se totiž podívat, jak to dělají ti, kteří mají stovky tisíc až desítky milionů fanoušků.

Ne že by to nutně znamenalo, že něco dělají opravdu dobře – jedno ze zásadních pravidel „úspěchu“ v těchto případech je to, že čím víc zábavných a pitomých obrázků a videí dokážete nakrást a uveřejnit, tím více budete mít fanoušků. A to se prostě počítá. Nebo možná ne, ale to je jiný svět a jiná pohádka.

Stránka 2015/12 CZ 2016/08 CZ 2017/02 CZ 2017/02 Vše % Růst
Facebook for Every Phone 541 300 534 000 535 700 498 826 181 0.11% 0.32%
Jaromír Jágr 471 800 505 900 510 100 737 474 69.17% 0.83%
Lidl Česká republika 337 100 394 100 463 600 552 030 83.98% 17.64%
nametests.com český 308 800 422 600 572 576 73.81% 36.85%
The Simpsons 395 000 403 100 408 300 66 549 546 0.61% 1.29%
Jenzeny.cz 342 800 399 700 758 939 52.67% 16.60%
Práce a brigády 301 700 350 000 376 800 599 161 62.89% 7.66%
PemiK 337 400 376 700 870 487 43.27% 11.65%
EVROPA 2 322 500 354 400 371 400 560 903 66.21% 4.80%
YouTube 353 500 361 800 369 400 81 929 173 0.45% 2.10%
Vin Diesel 333 000 348 300 353 600 101 232 367 0.35% 1.52%
Bez přátel nežiju! 324 300 340 500 349 200 683 679 51.08% 2.56%
Kudy z nudy 276 700 337 800 337 500 402 545 83.84% -0.09%
Partička 337 700 339 700 336 100 471 744 71.25% -1.06%
Máme rádi psy 312 500 319 400 323 500 650 088 49.76% 1.28%
Nemyslíš – zaplatíš!  325 200 322 000 322 400 490 591 65.72% 0.12%
House 282 800 291 300 293 500 39 738 361 0.74% 0.76%
ÓČKO 277 300 289 300 623 687 46.39% 4.33%
Prima COOL 279 500 288 500 985 962 29.26% 3.22%
Slevomat 280 900 357 745 78.52%
Jen se směj 271 000 275 800 279 600 531 462 52.61% 1.38%
YOU.BO 385 200 0 0 0 0.00%

Co je zajímavého k vidění v žebříčku Stránek na Facebooku s největším počtem českých fanoušků? Například to, že takové ty typický záhadné stránky co jsou navíc čistě české mají poměrně malý počet českých fanoušků. Dost často něco takového svědčí hlavně o tom, že si fanoušky neopatřili nijak běžným způsobem. Což v zásadě znamená hlavně nákup fanoušků a různé praktiky likebaitingu a dalších podivných věcí.

Jedna hodně velká zajímavost je v TOP 20 k nalezení. Skrývá se pod nametests.com český a žádný lepší příklad hlouposti národa českého si nemůže přát. je to 420+ tisíc lidí z Česka co naletěli na podvodné „testy“, které namtests.com hromadně provozuje. Dobré je, že se můžete podívat, jestli mezi fanoušky této Stránky nejsou vaši přátelé a okamžitě je z přátel vyhodit. Klikají totiž na cokoliv a ochotně dávaji data o sobě i svých přátelích podvodníkům

Pokud budeme chtít vědět, která nepodvodná, nezmanipulovaná stránka je opravdu největší českou stránkou na Facebooku, tak to ještě stále bude Jaromír Jágr. S více než půl milonem českých fanoušků je to skvělý výseldek a velmi dobrá práce. Včetně toho, že skoro 70 % jeho fanoušků jsou z Česka.

POZNÁMKA 02/2017: Pokud si říkáte, že se výrazně zpomalil růst Stránek, tak si to říkáte správně. Je to vidět i na největších světových Stránkách.

2017-02-11 09_30_00-Audience Insights.png

Češi jsou samozřejmě fanoušky i v těch největších Stránkách na Facebooku, s ohledem na to jak málo nás je, tak pochopitelně tvoříme zanedbatelný podíl. Přehled největší Stránek na Facebooku najdete v tipu Jaké jsou celosvětově největší Stránky značek na Facebooku (ale prosím pozor, stejně jako tento tip, ani ten s velkým žebříčkem není a nebude udržovaný příliš často).

TIP: Nezapomeňte, @365tipů má k dispozicí desítky užitečných tipů pro Facebook, pohromadě je najdete v Jak používat Facebook pro marketing, případně pokud jde o soukromí a bezpečnost, tak v Průvodce soukromím na Facebooku.

Stránka Facebook for Every Phone má hodně společného s verzí Facebooku pro obyčejní telefony a prozatím to vypadá, že Facebook do této Stránky velmi pravděpodobně nějak dostává právě uživatele těchto telefonů. Je dost jisté, že by „sami“ v tak velkém počtu potřebu být fanoušky neměli.

2015-08-30 19_30_47-Audience Insights

Srpen 2015 nahoře, vs únor 2017 dole

2017-02-11 09_31_01-Audience Insights.png

Zjistit informace z výše uvedené tabulky je nyní poměrně snadné, musíte ale důvěřovat Facebooku (což je těžké, protože jeho čísla jsou klidně až o 100 % nadsazená proti realitě).

Poskytuje je Audience Insights (toto je odkaz přímo na česká data) a můžete tam zkoumat i další země a informace o nich. Tato pomůcka má sloužit marketérům pro plánování reklamy a kampaní – proto, až ji budete zkoumat, případně věnujte pozornost i různorodým filtrům v levém sloupci.

DODATEK 9.prosince 2015: Pozor, psal Adam Zbiejczuk, že čísla z Audience Insight nesedí proti číslům z Insight přímo u stránky. Bohužel tohle není jak ověřit , ale nepřekvapuje to, Facebook je s čísly velmi kreativní .

Co další žebříčky?

Advertisements