TIP#245: Nejvíce oblíbené Stránky na Facebooku (českými fanoušky)

Máte rádi žebříčky? Bylo by divné, pokud byste neměli. Žebříčky největších Stránek na Facebooku jsou vhodné téma, ale i když možná žebříčky nemusíte nijak zvlášť, tak tohle je hodně praktické. Stejně jako případný celosvětový žebříček Stránek. Můžete se totiž podívat, jak to dělají ti, kteří mají stovky tisíc až desítky milionů fanoušků.

Ne že by to nutně znamenalo, že něco dělají opravdu dobře – jedno ze zásadních pravidel „úspěchu“ v těchto případech je to, že čím víc zábavných a pitomých obrázků a videí dokážete nakrást a uveřejnit, tím více budete mít fanoušků. A to se prostě počítá. Nebo možná ne, ale to je jiný svět a jiná pohádka.

Stránka 2015/12 CZ 2016/08 CZ 2017/02 CZ 2017/05 CZ 2017/05 Vše % Růst
Facebook for Every Phone 541 300 534 000 535 700 526 700 497 286 958 0.11% -1.68%
Jaromír Jágr 471 800 505 900 510 100 507 400 740 023 68.57% -0.53%
Lidl Česká republika 337 100 394 100 463 600 472 100 567 471 83.19% 1.83%
nametests.com český 308 800 422 600 449 700 611 413 73.55% 6.41%
The Simpsons 395 000 403 100 408 300 426 900 66 217 727 0.64% 4.56%
Jenzeny.cz 342 800 399 700 418 800 789 804 53.03% 4.78%
Práce a brigády 301 700 350 000 376 800 391 700 609 597 64.26% 3.95%
PemiK 337 400 376 700 389 100 896 597 43.40% 3.29%
YouTube 353 500 361 800 369 400 387 300 82 366 091 0.47% 4.85%
EVROPA 2 322 500 354 400 371 400 373 200 565 608 65.98% 0.48%
Vin Diesel 333 000 348 300 353 600 361 500 101 669 288 0.36% 2.23%
Bez přátel nežiju! 324 300 340 500 349 200 354 300 684 994 51.72% 1.46%
Kudy z nudy 276 700 337 800 337 500 337 500 404 914 83.35% 0.00%
Partička 337 700 339 700 336 100 332 800 470 617 70.72% -0.98%
Máme rádi psy 312 500 319 400 323 500 328 100 651 353 50.37% 1.42%
Nemyslíš – zaplatíš!  325 200 322 000 322 400 326 800 488 986 66.83% 1.36%
Prima COOL 279 500 288 500 307 500 984 937 31.22% 6.59%
ÓČKO 277 300 289 300 299 100 626 185 47.77% 3.39%
House 282 800 291 300 293 500 296 000 39 562 758 0.75% 0.85%
Tasty 295 500 85 338 251 0.35%
Slevomat 280 900 291 400 363 399 80.19% 3.74%
Jen se směj 271 000 275 800 279 600 277 800 510 975 54.37% 1.38%
YOU.BO 385 200

Co je zajímavého k vidění v žebříčku Stránek na Facebooku s největším počtem českých fanoušků? Například to, že takové ty typický záhadné stránky co jsou navíc čistě české mají poměrně malý počet českých fanoušků. Dost často něco takového svědčí hlavně o tom, že si fanoušky neopatřili nijak běžným způsobem. Což v zásadě znamená hlavně nákup fanoušků a různé praktiky likebaitingu a dalších podivných věcí.

Jedna hodně velká zajímavost je v TOP 20 k nalezení. Skrývá se pod nametests.com český a žádný lepší příklad hlouposti národa českého si nemůže přát. je to 420+ tisíc lidí z Česka co naletěli na podvodné „testy“, které namtests.com hromadně provozuje. Dobré je, že se můžete podívat, jestli mezi fanoušky této Stránky nejsou vaši přátelé a okamžitě je z přátel vyhodit. Klikají totiž na cokoliv a ochotně dávaji data o sobě i svých přátelích podvodníkům

Pokud budeme chtít vědět, která nepodvodná, nezmanipulovaná stránka je opravdu největší českou stránkou na Facebooku, tak to ještě stále bude Jaromír Jágr. S více než půl milonem českých fanoušků je to skvělý výseldek a velmi dobrá práce. Včetně toho, že skoro 70 % jeho fanoušků jsou z Česka.

POZNÁMKA 02/2017: Pokud si říkáte, že se výrazně zpomalil růst Stránek, tak si to říkáte správně. Je to vidět i na největších světových Stránkách.

POZNÁMKA 05/2017: Některé stránky přišli o poměrně dost fanoušků, těžko říci proč, ale někdy v dubnu Facebook čistil fake účty.

2017-02-11 09_30_00-Audience Insights.png

Češi jsou samozřejmě fanoušky i v těch největších Stránkách na Facebooku, s ohledem na to jak málo nás je, tak pochopitelně tvoříme zanedbatelný podíl. Přehled největší Stránek na Facebooku najdete v tipu Jaké jsou celosvětově největší Stránky značek na Facebooku (ale prosím pozor, stejně jako tento tip, ani ten s velkým žebříčkem není a nebude udržovaný příliš často).

TIP: Nezapomeňte, @365tipů má k dispozicí desítky užitečných tipů pro Facebook, pohromadě je najdete v Jak používat Facebook pro marketing, případně pokud jde o soukromí a bezpečnost, tak v Průvodce soukromím na Facebooku.

Stránka Facebook for Every Phone má hodně společného s verzí Facebooku pro obyčejní telefony a prozatím to vypadá, že Facebook do této Stránky velmi pravděpodobně nějak dostává právě uživatele těchto telefonů. Je dost jisté, že by „sami“ v tak velkém počtu potřebu být fanoušky neměli.

2015-08-30 19_30_47-Audience Insights

Srpen 2015 nahoře, vs únor 2017 níže a květne 2017 poté.

2017-02-11 09_31_01-Audience Insights.png

2017-05-18 15_05_32-(1) Audience Insights.png

Zjistit informace z výše uvedené tabulky je nyní poměrně snadné, musíte ale důvěřovat Facebooku (což je těžké, protože jeho čísla jsou klidně až o 100 % nadsazená proti realitě).

Poskytuje je Audience Insights (toto je odkaz přímo na česká data) a můžete tam zkoumat i další země a informace o nich. Tato pomůcka má sloužit marketérům pro plánování reklamy a kampaní – proto, až ji budete zkoumat, případně věnujte pozornost i různorodým filtrům v levém sloupci.

DODATEK 9.prosince 2015: Pozor, psal Adam Zbiejczuk, že čísla z Audience Insight nesedí proti číslům z Insight přímo u stránky. Bohužel tohle není jak ověřit , ale nepřekvapuje to, Facebook je s čísly velmi kreativní .

Co další žebříčky?