825-2015-08-30 19_29_21-Jaromír Jágr

TIP#245: Nejvíce oblíbené Stránky na Facebooku (českými fanoušky)

Máte rádi žebříčky? Bylo by divné, pokud byste neměli. Žebříčky největších Stránek na Facebooku jsou vhodné téma, ale i když možná žebříčky nemusíte nijak zvlášť, tak tohle je hodně praktické. Stejně jako případný celosvětový žebříček Stránek. Můžete se totiž podívat, jak to dělají ti, kteří mají stovky tisíc až desítky milionů fanoušků.

Ne že by to nutně znamenalo, že něco dělají opravdu dobře – jedno ze zásadních pravidel „úspěchu“ v těchto případech je to, že čím víc zábavných a pitomých obrázků a videí dokážete nakrást a uveřejnit, tím více budete mít fanoušků. A to se prostě počítá. Nebo možná ne, ale to je jiný svět a jiná pohádka.

Stránka 2015/12 CZ 2015/12 Vše 2016/08 CZ 2016/08 Vše % Růst
Facebook for Every Phone 541 300 511 295 42 534 000 502 683 776 0.11% -1.35%
Jaromír Jágr 471 800 669 336 505 900 730 321 69.27% 7.23%
The Simpsons 395 000 68 16 654 403 100 67 360 500 0.60% 2.05%
Lidl Česká republika 337 100 412 774 394 100 476 245 82.75% 16.91%
YouTube 353 500 81 394 699 361 800 81 577 144 0.44% 2.35%
EVROPA 2 322 500 505 808 354 400 546 412 64.86% 9.89%
Práce a brigády 301 700 528 170 350 000 578 333 60.52% 16.01%
Vin Diesel 333 000 96 331 919 348 300 100 204 797 0.35% 4.59%
Jenzeny.cz 342 800 675 701 50.73%
Bez přátel nežiju! 324 300 666 911 340 500 680 527 50.03% 5.00%
Partička 337 700 483 322 339 700 480 717 70.67% 0.59%
Kudy z nudy 276 700 332 699 337 800 402 507 83.92% 22.08%
PemiK 337 400 800 905 42.13%
Nemyslíš – zaplatíš!  325 200 504 739 322 000 495 461 64.99% -0.98%
Máme rádi psy 312 500 652 022 319 400 651 811 49.00% 2.21%
nametests.com český 308 800 426 985 72.32%
House 282 800 40 969 587 291 300 40 183 190 0.72% 3.01%
Prima COOL 279 500 976 692 28.62%
ÓČKO 277 300 611 523 45.35%
Jen se směj 271 000 529 511 275 800 519 074 53.13% 1.77%
YOU.BO 385 200 1 273 779 0 0

Co je zajímavého k vidění v žebříčku Stránek na Facebooku s největším počtem českých fanoušků? Například to, že takové ty typický záhadné stránky co jsou navíc čistě české mají poměrně malý počet českých fanoušků. Dost často něco takového svědčí hlavně o tom, že si fanoušky neopatřili nijak běžným způsobem. Což v zásadě znamená hlavně nákup fanoušků a různé praktiky likebaitingu a dalších podivných věcí.

Jedna hodně velká zajímavost je v TOP 20 k nalezení. Skrývá se pod nametests.com český a žádný lepší příklad hlouposti národa českého si nemůže přát. je to 308 tisíc lidí z Česka co naletěli na podvodné „testy“, které namtests.com hromadně provozuje. Dobré je, že se můžete podívat, jestli mezi fanoušky této Stránky nejsou vaši přátelé a okamžitě je z přátel vyhodit. Klikají totiž na cokoliv a ochotně dávaji data o sobě i svých přátelích podvodníkům

Pokud budeme chtít vědět, která nepodvodná, nezmanipulovaná stránka je opravdu největší českou stránkou na Facebooku, tak to ještě stále bude Jaromír Jágr. S více než půl milonem českých fanoušků je to skvělý výsldek a velmi dobrá práce. Včetně toho, že skoro 70 % jeho fanoušků jsou z Česka.

2016-08-27 08_16_07-Start

Češi jsou samozřejmě fanoušky i v těch největších Stránkách na Facebooku, s ohledem na to jak málo nás je, tak pochopitelně tvoříme zanedbatelný podíl. Přehled největší Stránek na Facebooku najdete v tipu Jaké jsou celosvětově největší Stránky značek na Facebooku (ale prosím pozor, stejně jako tento tip, ani ten s velkým žebříčkem není a nebude udržovaný příliš často).

TIP: Nezapomeňte, @365tipů má k dispozicí desítky užitečných tipů pro Facebook, pohromadě je najdete v Jak používat Facebook pro marketing, případně pokud jde o soukromí a bezpečnost, tak v Průvodce soukromím na Facebooku.

Stránka Facebook for Every Phone má hodně společného s verzí Facebooku pro obyčejní telefony a prozatím to vypadá, že Facebook do této Stránky velmi pravděpodobně nějak dostává právě uživatele těchto telefonů. Je dost jisté, že by „sami“ v tak velkém počtu potřebu být fanoušky neměli.

2015-08-30 19_30_47-Audience Insights

Srpen 2015 nahoře, vs srpen 2016 dole

2016-08-27 08_17_06-Start

Zjistit informace z výše uvedené tabulky je nyní poměrně snadné, musíte ale důvěřovat Facebooku (což je těžké, protože jeho čísla jsou klidně až o 100 % nadsazená proti realitě).

Poskytuje je Audience Insights (toto je odkaz přímo na česká data) a můžete tam zkoumat i další země a informace o nich. Tato pomůcka má sloužit marketérům pro plánování reklamy a kampaní – proto, až ji budete zkoumat, případně věnujte pozornost i různorodým filtrům v levém sloupci.

DODATEK 9.prosince 2015: Pozor, psal Adam Zbiejczuk, že čísla z Audience Insight nesedí proti číslům z Insight přímo u stránky. Bohužel tohle není jak ověřit , ale nepřekvapuje to, Facebook je s čísly velmi kreativní .

Co další žebříčky?