TIP#206: Jak je možné, že někdo lajkuje nebo sdílí můj měsíce starý příspěvek?

Otázka z titulku tohoto tipu zazněla nedávno na sociálních sítích. A možná to znáte, máte Twitter nebo Facebook a v notifikacích (upozorněních) zjistíte, že někdo dal Líbí/hvězdičku, nasdílel či okomentoval nějaký měsíce starý příspěvek.

Vlastně na tom není nic až tak zvláštního, většinou se to stane poté, co na váš příspěvek narazí ve vyhledávačích – je důležité si uvědomovat, že Facebook (veřejně přístupné Stránky i příspěvky z osobních profilů) i Twitter jsou indexovány (nejenom) Google robotem a objevují se výsledcích vyhledávání. Věci z Google+ jsou přímo „součástí“ všeho, takže se tam objevují také.

Není tedy nic divného na tom, že někdo najde něco co jste napsali před pár měsíci a přečte si to. Což pochopitelně trochu přináší riziko toho, že si třeba neuvědomí,  jak starý příspěvek je – čas od času se totiž stává, že někdo cosi rozhořčeně začne něco namítat pod měsíce starým příspěvkem, který už neplatí. Ale to samé se stává u měsíce a roky starých článků či blogpostů.

Další možnost je, že jste někoho na Twitteru, Facebooku či Google+ zaujali a prostě si prošel pár stránek vašich starších příspěvků. Není to asi tak časté, jako předchozí možnost, ale stává se to. Nezapomínejte, sociální sítě jsou největší prokrastinační nástroj na světě, takže lidé skutečně dělají takovéto věci.

Měli byste čas od času opakovat či znovu zviditelnit starší (úspěšné) věci.

Od předchozího je ale krůček k jedné užitečné věci, která je pro sociální sítě i obsahový marketing dost zásadní. Opakujte upoutávky na články a příspěvky, vracejte do hry ty, které stále platí a patřily mezi úspěšné.

Trochu o tom byla řeč v Opakovat či neopakovat příspěvky na sociálních sítích?  (Mohu na sociálních sítích opakovat příspěvky tím, že dřívější zveřejnění smažu?) a není tedy vhodné to znovu celé opakovat. Princip je ale v zásadě stejný, jako u televizní či tiskové reklamy. Jednu reklamu uvidí jenom určitý malý počet lidi, aby byla vidět podstatně větším počtem, je prostě nutné ji opakovat.

K tomu co spíše opakovat je také dost jednoduché „pravidlo“, ideálně to, co bylo úspěšnější, než to co bylo neúspěšné. Tohle platí i jako pravidlo u rozhodování se, které příspěvky na Facebooku podpořit připlácením. Ale pozor, to že něco bylo neúspěšné může znamenat, že jste to poprvé vypustil do světa v nevhodnou dobu.

Čtenost článku Užitečné odkazy týkající se Google. O některých jste ani možná nevěděli

Jeden příklad na konec – článek Užitečné odkazy týkající se Google. O některých jste ani možná nevěděli (aktuálně druhý nejčtenější tip) vyšel na počátku února 2015 a od té doby byl zhruba čtyřikrát znovu zviditelněn na sociálních sítích, ale čtenost mu vytváří i příchody z vyhledávače. Jak to vypadá po měsících (jde o počty zobrazení článku, ne čtenáře) můžete vidět na grafu.

Ale protože se jedná už o poměrně starý článek, tak se na něj v aktuálních opakováních nedostává. A tím je také čtenost v posledních měsících nižší, než v únoru a březnu.

Advertisements