TIP#120: Není vaše Stránka na Facebooku přístupná bez přihlášení nebo není vidět ve vyhledávání?

Můžete se velmi snadno setkat s problémem, že vámi založený firemní profil na Facebooku (Stránka/Page) není vidět pro návštěvníky, co nejsou přihlášení na Facebook. A navíc ještě nemusí být nalezitelná ve vyhledávání. Poradím vcelku jednoduché řešení.

V nastavení vlastností Stránky najdete v záložce Obecné možnost nastavení uzemní a věkové omezení, dvě zásadní volby, které jakmile se jich dotknete znemožní viditelnost stránky pro nepřihlášené uživatele. Na mých školení varují před dotýkáním se těchto voleb, protože způsobují i řadu dalších problémů. Ale přesto je pokušení velmi velké.

facebook-page-nastaveni-omezeni

Věkové omezení musí být nastavení na Kdokoli (13+)/Anyone (13+). Jakékoliv jiné nastavení znamená, že Stránka bude viditelná pouze pro přihlášené uživatele. A důvod je prostý, jenom tak může Facebook vědět, kolik je návštěvníkovi let.

facebook-vekove-omezeni

V nastavení věkového omezení je možné ještě vybrat, že „stránka souvisí s alkoholem“. Což jste povinní nastavit, pokud tomu tak opravdu je. Bude to mít stejný efekt, tedy to, že Stránka nebude volně přístupná ani se nedostane do vyhledávačů.

Uzemní omezení je totožný problém. Aby Facebook mohl poznat odkud někdo je, musí být přihlášen. Takže tuto volbu je potřeba ponechat prázdnou, v žádném případě se jí nedotýkat. Mimochodem vyplnit například „Česká republika“ a „Zobrazit stránku jen uživatelům v těchto zemích“ bude automaticky znamenat, že kdokoliv kdo neuvedl bydliště v ČR a přesto je z Česka, tu Stránku prostě nikdy neuvidí.

facebook-uzemni-omezeni

Nastavení kterékoliv z těchto voleb pak pochopitelně znamená, že vyhledávače se na takto nastavenou Stránku nedostanou a proto nebude ani k nalezení v Google.

Foto: 500px Prime