TIP#111: Jak na váš web přidat informaci o vaší Stránce na Facebooku

Mít na webu informaci o tom, že jste na Facebooku (máte tam Stránku) je jedna z podstatných součástí sociálního marketingu. Zpravidla se ovšem řeší tím, že někde co nejdále (v patičce) je fláknuto modré „F“ a vedle toho odkaz na Stránku v podobě „Najdete nás na Facebooku“. Měli byste vědět, že tohle je ta nejhorší cesta, která vás absurdně připravuje o návštěvníky. A vede k získání fanoušky jenom velmi velmi vzácně.

Do června 2015 se tohle řešilo přes „Like Box“ , ale od 23: června tento „starý“ plugin- přestane fungovat a nahradí ho Page plugin. Funguje v zásadě stejně a nabízí stejné možnosti i velmi podobné provedení, takže není problém provést případnou náhradu. A stejně jako předtím slouží zejména k tomu, že přímo na vašem webu se návštěvník stane fanouškem vaší Stránky na Facebooku. Aniž by z webu odešel, aniž by se musel na ten nepoužitelný zmatek v podobě vaší Stránky dívat.

TIP: Chcete vědět jak je to s offline světem? Tištěnými materiály? Hledejte v Jak uvádět sociální sítě v tištěných materiálech?

Co budete potřebovat k nasazení Page plugin prvku

Můžete samozřejmě veškerý kód pro Page plugin vytvořit ručně, ale pro začátek je nejjednodušší jít na  Page plugin a tam vyplnit potřebné ručně a stisknout na tlačítko pro získání kódu. Tím získáte dva kousky html kódu – jeden patří (nejlépe) za otevírací značku(ale můžete ho dát i na konec) a je univerzální pro všechny další prvky Facebooku. Druhý je vlastní kód prvku Page plugin, který musíte dat na místo, kam patří.

page-plugin-settings

Samotný Page Plugin vytvoříte a nastavíte pomocí následujících parametrů:

  • Adresy vaší Stránky na Facebooku, tedy třeba https://www.facebook.com/365tipu – doporučím to tam dát rovnou včetně http či https, bez toho se na konci dočkáte pouze nesmyslné chyby
  • Šířka (Width) a Výška (Height) výsledného prvku – vyplnit můžete pouze jednu, nejčastěji to stejně bude šířka (od 280 do 500), ale můžete omezit i výšku (minimum je 130). Pokud nemáte dostatek místa (280 x 130 minimálně), tak můžete použít klasické Like/Líbí prvek
  • Hide Cover Photo (Skrýt fotku v záhlaví) umožní zobrazit bez fotografie, kterou  má vaše Stránka v záhlaví
  • Show Page Posts (Ukaž příspěvky Stránky) je běžně vypnuté, ale pokud chcete na svém webu ukazovat i obsah ze Stránky, můžete zapnout. Počítejte s tím, že v tomto případě ale výsledný prvek bude potřebovat výrazně více místa
  • Show Friends Face (Ukaž obličeje přátel) se může hodit v tom, že lidé obecně rádi dají Like/Líbí něčemu, kde už vidí někoho ze svých přátel. Pokud zapnete, opět počítejte s tím, že bude potřeba více místa

Nastavte a klikněte na Get Code (Získej kód) a dostanete připravené vše, co musíte vložit na web. Je dobré vědět, že pokud chcete upravit použitý jazyk, tak se to děje změnou kódu jazyka v odkazu na knihovnu sdk.js (ten najdete v univerzálním kódu, ne v kódu pro vlastní Page plugin).

fblike-code

Page plugin funguje pouze pro Stránky. Neumí událost, skupiny ani osobní profily. Stejně tak není použitelný pro Stránky, které automaticky vytvořil Facebook.

TIP: Social plugins je na Facebooku místo,kde najdete i další pluginy/prvky pro vaše použití. Ve zdejší rozsáhlé Praktické příručce marketéra na Facebooku najdete i leccos dalšího, ale také hlavně Užitečné odkazy pro správce i nesprávce Stránek na Facebooku s řadou dalších užitečných odkazů, které se týkají právě Facebooku.

Poslední co je vhodné připomenout je, že onen univerzální kód s voláním knihovny se také mění, konec starého Page Like boxu přichází s koncem staré verze Open Graph API. Takže nezapomeňte vyměnit i tento kus kódu ve vašich stránkách.

365tipu-pluginy-vlevo,pngPokud se o vaše sociální prvky stará CMS (například Word/ress), tak nezapomeňte, že bude nutné aktualizovat případně add-ony/pluginy, které se o toto starají.

Právě zde na @365tipu tohle řeší WordPress přímo, stejně jako příslušný plug-in řeší Twitter (najdete v levém sloupci). A protože by ve  zdejším případě bylo zbytečné zobrazovat příspěvky z obou, tak se příspěvky zobrazují pouze z Twitteru a Facebook je ponechaný pouze pro možnost stání se fanouškem. Pro úsporu místa (levý sloupec už tak dost trpí) jsou vynechány i obličeje.

Shrnutí toho nejpodstatnějšího nakonec

Na váš web patří možnost stát se fanouškem či sledujícím na sociálních sítích, které k vašemu webu patří. Prvek pro toto použitý by měl být nejenom umístěn na prominentním místě (podobně jako přihlášení k odběru e-mailu), ale nikdy by neměl odvádět návštěvníka z webu. Fanouškem či sledujícím se musí stát přímo na vašem webu.

TIP: Jaké sdílecí prvky umístit na web? Proč musí být web sociální? je poměrně zásadní čtení, které se týká všech těch To se mi líbí, Tweet, Pin či G+ knoflíků pro vaše webové stránky. Vše popsané ale platilo v roce 2015. Jenže, pak to nějak začalo platit méně a méně. V roce 2017 viz Mám dávat na web sdílecí prvky ze sociálních sítí? Dáváte to ještě smysl?

Facebook má pro tento účel zde popsaný Page plugin. Ostatní sociální sítě mají podobné pluginy, takže si stačí je najít a nasadit. Výhoda je, že nasazení prostě jednou uděláte a pak už se o něj nemusíte moc starat. Tedy pokud nejde o Facebook, který to každých pár let nesmyslně předělává.