825-258-2-500px-Prime-89541953

TIP#111: Jak na váš web přidat informaci o vaší Stránce na Facebooku

Mít na webu informaci o tom, že jste na Facebooku (máte tam Stránku) je jedna z podstatných součástí sociálního marketingu. Zpravidla se ovšem řeší tím, že někde co nejdále (v patičce) je fláknuto modré „F“ a vedle toho odkaz na Stránku v podobě „Najdete nás na Facebooku“. Měli byste vědět, že tohle je ta nejhorší cesta, která vás absurdně připravuje o návštěvníky. A vede k získání fanoušky jenom velmi velmi vzácně.

Do června 2015 se tohle řešilo přes „Like Box“ , ale od 23: června tento „starý“ plugin- přestane fungovat a nahradí ho Page plugin. Funguje v zásadě stejně a nabízí stejné možnosti i velmi podobné provedení, takže není problém provést případnou náhradu. A stejně jako předtím slouží zejména k tomu, že přímo na vašem webu se návštěvník stane fanouškem vaší Stránky na Facebooku. Aniž by z webu odešel, aniž by se musel na ten nepoužitelný zmatek v podobě vaší Stránky dívat.

TIP: Chcete vědět jak je to s offline světem? Tištěnými materiály? Hledejte v Jak uvádět sociální sítě v tištěných materiálech?

Co budete potřebovat k nasazení Page plugin prvku

Můžete samozřejmě veškerý kód pro Page plugin vytvořit ručně, ale pro začátek je nejjednodušší jít na  Page plugin a tam vyplnit potřebné ručně a stisknout na tlačítko pro získání kódu. Tím získáte dva kousky html kódu – jeden patří (nejlépe) za otevírací značku <body> (ale můžete ho dát i na konec) a je univerzální pro všechny další prvky Facebooku. Druhý je vlastní kód prvku Page plugin, který musíte dat na místo, kam patří.

page-plugin-settings

Samotný Page Plugin vytvoříte a nastavíte pomocí následujících parametrů:

  • Adresy vaší Stránky na Facebooku, tedy třeba https://www.facebook.com/365tipu – doporučím to tam dát rovnou včetně http či https, bez toho se na konci dočkáte pouze nesmyslné chyby
  • Šířka (Width) a Výška (Height) výsledného prvku – vyplnit můžete pouze jednu, nejčastěji to stejně bude šířka (od 280 do 500), ale můžete omezit i výšku (minimum je 130). Pokud nemáte dostatek místa (280 x 130 minimálně), tak můžete použít klasické Like/Líbí prvek
  • Hide Cover Photo (Skrýt fotku v záhlaví) umožní zobrazit bez fotografie, kterou  má vaše Stránka v záhlaví
  • Show Page Posts (Ukaž příspěvky Stránky) je běžně vypnuté, ale pokud chcete na svém webu ukazovat i obsah ze Stránky, můžete zapnout. Počítejte s tím, že v tomto případě ale výsledný prvek bude potřebovat výrazně více místa
  • Show Friends Face (Ukaž obličeje přátel) se může hodit v tom, že lidé obecně rádi dají Like/Líbí něčemu, kde už vidí někoho ze svých přátel. Pokud zapnete, opět počítejte s tím, že bude potřeba více místa

Nastavte a klikněte na Get Code (Získej kód) a dostanete připravené vše, co musíte vložit na web. Je dobré vědět, že pokud chcete upravit použitý jazyk, tak se to děje změnou kódu jazyka v odkazu na knihovnu sdk.js (ten najdete v univerzálním kódu, ne v kódu pro vlastní Page plugin).

fblike-code

Page plugin funguje pouze pro Stránky. Neumí událost, skupiny ani osobní profily. Stejně tak není použitelný pro Stránky, které automaticky vytvořil Facebook.

TIP: Social plugins je na Facebooku místo,kde najdete i další pluginy/prvky pro vaše použití. Ve zdejší rozsáhlé Praktické příručce marketéra na Facebooku najdete i leccos dalšího, ale také hlavně Užitečné odkazy pro správce i nesprávce Stránek na Facebooku s řadou dalších užitečných odkazů, které se týkají právě Facebooku.

Poslední co je vhodné připomenout je, že onen univerzální kód s voláním knihovny se také mění, konec starého Page Like boxu přichází s koncem staré verze Open Graph API. Takže nezapomeňte vyměnit i tento kus kódu ve vašich stránkách.

365tipu-pluginy-vlevo,pngPokud se o vaše sociální prvky stará CMS (například Word/ress), tak nezapomeňte, že bude nutné aktualizovat případně add-ony/pluginy, které se o toto starají.

Právě zde na @365tipu tohle řeší WordPress přímo, stejně jako příslušný plug-in řeší Twitter (najdete v levém sloupci). A protože by ve  zdejším případě bylo zbytečné zobrazovat příspěvky z obou, tak se příspěvky zobrazují pouze z Twitteru a Facebook je ponechaný pouze pro možnost stání se fanouškem. Pro úsporu místa (levý sloupec už tak dost trpí) jsou vynechány i obličeje.

Shrnutí toho nejpodstatnějšího nakonec

Na váš web patří možnost stát se fanouškem či sledujícím na sociálních sítích, které k vašemu webu patří. Prvek pro toto použitý by měl být nejenom umístěn na prominentním místě (podobně jako přihlášení k odběru e-mailu), ale nikdy by neměl odvádět návštěvníka z webu. Fanouškem či sledujícím se musí stát přímo na vašem webu.

TIP: Jaké sdílecí prvky umístit na web? Proč musí být web sociální? je poměrně zásadní čtení, které se týká všech těch To se mi líbí, Tweet, Pin či G+ knoflíků pro vaše webové stránky.

Facebook má pro tento účel zde popsaný Page plugin. Ostatní sociální sítě mají podobné pluginy, takže si stačí je najít a nasadit. Výhoda je, že nasazení prostě jednou uděláte a pak už se o něj nemusíte moc starat. Tedy pokud nejde o Facebook, který to každých pár let nesmyslně předělává.