TIP#091: Než začnete sledovat lidi na Twitteru či Instagramu, dejte svému účtu duši (pardon, obsah)

Jakkoliv toto je aprílový tip, je míněný smrtelně vážně. Smrtelně. Víte proč? Pokud to myslíte se sociálními sítěmi vážně (nebo vás prostě jenom vážně baví), tak pokaždé když vás někdo začne sledovat, tak se jdete podívat kdo to je. Není to nic složitého, ty nové sledující vám Twitter, Instagram i Facebook pokaždé ukáže. Na Facebook se žádosti o přátelství stejně musí schvalovat. Takže je přirozené se jít podívat, kdo to vlastně je.

A bohužel, je smutné na takový účet dorazit a zjistit, že je prázdný. Proto bych tentokrát chtěl poradit jednu moc užitečnou věc. Hodící se samozřejmě i pro firemní marketing, protože i tam se  na podobné věci často zapomíná.

2015-04-01 17.44.42Pokud si založíte účet na Instagramu, Twitteru či prostě kdekoliv, zkuste mu nejprve dát nějaký ten obsah. Aby každý, kdo se na váš účet poprvé podívá, věděl kdo jste, co jste, proč tam jste. A také věděl, co třeba na ten účet budete dávat. U Instagramu a Twitteru je to hodně zásadní, protože tam opravdu hodně rozhoduje obsah účtu o tom, jestli ho někdo bude sledovat.

Teprve až váš účet bude obsahovat fotku v záhlaví, profilovou fotku (a nemusí to nutně být fotka), nějaký ten základní popis a několik příspěvků je vhodný čas se vydat ne cestu hledání účtů, které budete vy chtít sledovat.

TIPJak používat Facebook pro marketing – praktická příručka poradí i v tom, jak je to s tím obrázkem v záhlaví a profilovkou. Twitter for dummies udělá totéž, ale pro Twitter. Pro Instagram zatím žádnou příručku nemáme, ale určitě jednou bude.

10955511_10153281932849931_5065760501852703260_nProč? Proč to neudělat rovnou a pak „někdy“ začít plnit účet? No protože se připravujete o příležitost. Ti lidé které zasledujete s prázdným účtem se už nikdy na váš účet nepodívají, zklamali jste je.

Ještě horší je, pokud něco takového uděláte u firemního účtu. Ten musíte opravdu naplnit, tak aby ukazoval velmi dobře, co se chystáte na účet vkládat. Je to dost podobné okamžiku, kdy chce začít vysílat rádio či televize. Také to chvíli předtím zkoušeji „do zdi“. A pak, když už začnou vysílat, nenabídnou pouze prázdnou obrazovku.

Prosím, nedělejte to.

Advertisements