TIP#083: Na Stránce na Facebooku můžete cílit příspěvky i bez placení

Jedna z užitečných funkčností Stránky na Facebooku je ta, že pokud si zapnete možností cílení příspěvků, tak můžete každá příspěvek cílit pomocí několik způsobů cílení. Můžete tak třeba vytvořit dvě verze téhož cílící jednou na muže, podruhé na ženy. Ale možností je daleko víc.

Cílení příspěvků je možné aniž by bylo nutné platit a může posloužit i k tomu, že si budete testovat své fanoušky ještě předtím, než použijete tytéž způsoby cílení v placené podobě. Nebo k zjištění, jaké vlastně složení vašich fanoušků je. Vyplatí se, pochopitelně, jenom pokud máte fanoušků dostatek (což @365tipů v březnu 2015 zatím rozhodně nemá).

Cílení je nutné nejprve zapnout

Stránka po založení nemá cílení aktivované. Musíte vstoupit do Nastavení a tam na záložce Obecné najdete „Cílení a soukromí příspěvků“. Mírně zmatený název (se soukromím to nemá nic společného), ale je to přesně to co chcete aktivovat, tedy zaškrtnout.

fb-page-cileni-prispevku

Cílení se zadává při vkládání nového příspěvku

V okamžiku kdy začnete zadávat nový příspěvěk, tak zjistíte, že se vám ve spodní části objevila další ikona – terčík. Na tu stačí kliknout, aby se objevily  možností cílení.

fb-page-cileni-tercik

Možností cílení je několik – pohlaví, rodinný stav, stav vzdělávání, věk, poloha, jazyk a zájmy. Nově je zde navíc možné zadat „Datum konce příspěvku“, což povede k tomu, že příspěvek bude na Stránce pouze do určitého data a hodiny (a také do té doby se bude případně zobrazovat fanouškům).

fb-page-cileni-tercik-expanded

U cílení podle místa je dobré vědět, že pro Česko můžete cílit až na úroveň konkrétního města (není to možné ve všech zemích).

Cílení podle zájmů vychází z toho, v jakých Stránkách jsou oslovovaní uživatelé fanoušky. Tady ale prosím pamatujte, cílíte pouze na uživatele, kteří jsou fanoušky vaší stránky. Toto cílení vám nezajistí oslovení mimo tento okruh. To už byste museli začít platit.

TIP: @365tipů má na Facebooku Stránku a budeme rádi, pokud se přidáte mezi fanoušky. Pokud máte více v oblibě Twitter, tak je to také snadné, stačí sledovat @365tipů na Twitteru.

Kritérií cílení může být více, stačí je podle potřeby přidat a nastavit (a také kdykoliv odebrat). V pravé části vždy uvidíte, kolik uživatelů (z vašich fanoušků) vyhovuje nastaveným kritériím. Nastavování cílení je dobře použitelné i pro zjištění více informací o vašich fanoušcích, než je k dispozici v Přehledech (Insights).

Vyhodnocení jak cílení dopadlo

V Přehledech (Insights) vaší Stránky si později (nechte dostatečný časový odstup od zveřejnění) můžete zjistit, jak vlastně cílení dopadlo – stačí zvolit záložku Příspěvky a ve spodní části najdete kompletní přehled příspěvků. Pro lepší vyhodnocení vlivu cílení je vhodné z „To se mi líbí, komentáře a sdíleni“ (vpravo nahoře) přepnout na „Míra zaujetí“.

fb-page-cileni-vyhodnoceni

Pak už stačí si porovnat jednotlivé různě zacílené příspěvky. Můžete tak poměrně snadno zjišťovat, jak vám na totožný příspěvek reagují různé cílové skupiny (třeba muži vs. žena, v tom nejjednodušším případě).

Nezapomeňte, Přehledy (Insights) mají možnost Exportovat  – získáte tak velmi detailní informace použitelné v Excelu .

Foto v záhlaví zdroj Facebook. 

Advertisements