TIP#051: Jak na obrázek v záhlaví a profilový obrázek u Facebooku. Průvodce založením Stránky na Facebooku (6)

To jakou velikost má mít obrázek v záhlaví a profilový obrázek Stránky (ale i osobního profilu) na Facebooku jsem zmiňoval v úplně prvním díle tohoto pomalu se rodícího seriálu. Ale je čas to zopakovat. A hlavně, uvést samostatně.

Záhlaví neboli cover má velikost 851 x 315  828 x 315 bodů. Což je přesně ten rozměr, který byste si měli připravit. A ještě vědět, že na telefonech se zobrazí jako 640 x 360, ale s tím stejně nic nenaděláte. Pokud nevěříte, je k tomu i stránka v nápovědě. Osobní profil vzhled nezměnil, takže tam je to stále 851 x 315.

POZOR! Jak se mění Stránky od července 2016 vám prozradí, že obrázek v záhlaví má nový rozměr – 828 x 315 od července/srpna 2016. A že profilové foto je sice stejné, ale už je natvrdo uložené jako menší.

Jak to vypadalo přes létem 2016

851559_648123611901820_1364307922_n
A takhle to ukazuje sám Facebook v nápovědě. Vzhled platný do léta 2016

Do záhlaví bude zasahovat profilový obrázek (16 bodů odleva, 176 bodů odshora na počítači, 24 odleva, odspoda a 196 odshora na chytrých telefonech), takže můžete zkusit nějakou vhodnou kombinaci – ale bude fungovat dobře jenom na jedné z možností. Okolo 160×160 velkého zobrazení profilové fotky je navíc ještě několik bodů velký rámeček.

Pokud budete chtít něco umisťovat do záhlaví, tak je samozřejmě nutné myslet na to, že ve spodní části jsou umístěny věci jako název Stránky a některé ovládací prvky – minimálně Líbí a pár dalších prvků vpravo od tohoto tlačítka. Spodních 64 bodů tedy moc nepočítejte jako použitelných a navíc počítejte s tím, že tam Facebook zasáhne podbarvením. Můžete to ostatně vidět na příkladu Stránky 365tipů – nahraný příklad s mřížkou má původně všude stejně bílé pozadí.

Profilový obrázek (profile photo)

… má velikost 180 x 180 bodů a rovnou počítejte s tím, že se zobrazuje jako 160 x 160, takže dojde vždy k mírnému poškození. Na chytrých telefonech jako 140 x 140, na nechytrých jako 50 x 50. V newsfeedu ale bude zmenšený až na 40 x 40 bodů, takže je jasné, že i tady bude platit obvyklý tip – ikonka, symbol, barevná plocha, něco co je snadno rozpoznatelné a něco čemu neuškodí zmenšení.

365tipu-zahlavi-facebook-mrizka
Takhle dopadne nahrání mřížky.

Dnes už naštěstí Facebook zanechá formát i úroveň komprese, takže můžete použít PNG/JPG, tak jak se vám bude nejvíce hodit. Jako všude, i zde platí, že by v obou případech měly být soubory co nejmenší.

TIP: Pokud vás zajímají rozměry jiných obrázků či fotek na Facebooku, tak je najdete v Jaké jsou rozměry všech těch různých obrázků na Facebooku?

Výsledkem je příspěvek a veřejná viditelnost

Měli byste také vědět, že změna kteréhokoliv z prvků vytvoří příspěvek, který odejde k fanouškům. Pokud nechcete aby „visel“ na Stránce, můžete ho skrýt, ale nemůžete ho smazat (protože tím smažete právě i onu fotografii). Je dobré se k vytvořenému příspěvku vrátit a přes opravu mu doplnit nějaký text, třeba příběh toho, proč měníte fotografii v záhlaví.

Fotografie v záhlaví i profilové fotografie zůstávají v galerii, ať už Stránky či osobního profilu. Můžete se k nim tedy třeba vrátit, když je budete chtít později změnit zpět. A ano, záhlaví a profilovka jsou nejenom klikací, ale v případě osobního profilu také veřejné.

Pamatujte na Call to Action a dodržení pravidel

Dnes už můžete do fotografie v záhlaví dávat kolik textu chcete a nic vám nebrání využívat Call to Action (výzvu k akci) – dříve to bylo Facebookem zakázáno. Dnes můžete třeba šipkou upozornit na existenci Líbí – nebo ještě lépe, akčního tlačítka, které od února 2015 můžete na Stránce mít.

Pro fotografii v záhlaví i profilovou fotku stále platí pravidla – dnes už naštěstí zjednodušená do jednoho odstavce a až na zákaz „pobízení“ jiných uživatelů jde o logická pravidla.

Všechny úvodní obrázky jsou veřejné. To znamená, že kdokoli, kdo navštíví vaši stránku, uvidí váš úvodní obrázek. Úvodní obrázky nesmějí být klamavé nebo zavádějícínesmí porušovat ničí autorská práva. Nesmíte pobízet jiné uživatele, aby si váš úvodní obrázek nahráli na svoji osobní Timeline.

TIP: Jaké jsou aktuální rozměry inzerce na sociálních sítích vám prozradí jak je to s rozměry inzerátů.

Advertisements