TIP #049: Twitter for dummies (3): Jak na obrázek v záhlaví a profilový obrázek

Profil na Twitteru, třeba ten od @365tipu, má poměrně malé možnosti přizpůsobení – nejzásadnější je to, že můžete nahrát obrázek do záhlaví (cover photo) a profilový obrázek (profile picture). Bohužel poslední změna vzhledu Twitteru se příliš snažila, aby se podobal Facebooku, takže výsledkem je absurdní kočkopes. CO byste měli vědět o těchto dvou obrázcích?

twitter-upravit-profil

Obrázek v záhlaví

  • Obrázek do záhlaví by měl mít rozměr 1500 x 500 bodů. Alespoň takhle to Twitter doporučuje. A tento rozměr také bude mít obrázek poté, co ho Twitter zpracuje. Zapomeňte na ty nápady, které někde najdete, že by to tedy mělo mít místo 500 na výšku třeba 421.
  • Je úplně jedno co tam nahrajete, Twitter na to stejně sáhne a předělá to. Je docela dost dobře možné, že výsledný obrázek bude místo pár desítek kilobajtů mít pár megabajtů.
  • Pokud tam nahrajete JPG, Twitter do něj sáhne natolik, že ho výrazně poškodí – kvalitu půjde prudce dolů. Nahrané PNG ponechá jako PNG.
  • Obrázek v záhlaví se zobrazuje responzivně a je skoro nemožné si s ním nějak víc vyhrát – aby třeba dobře „pasoval“ k profilovému obrázku
  • Obrázek v záhlaví se v mobilech a tabletech zobrazuje úplně jinak, takže máte prostě smůlu. Zásadní je, že se z obrázku použijí jenom části a ořezáva se jak zprava, tak zleva.
2015-02-18 11.20.37
Takto to bude vypadat na tabletu (iPad)
  • Skutečnost je ale taková, že nebude běžně vidět ani část nahoře ani dole. Pokud se podíváte na výsledek v podobě vložené „mřížky“, tak z horní i spodní části to vynechává zhruba 50 bodů – a není vůbec jisté kolik, mění se to podle toho jak velké/široké je okno.

twitter-zahlavi-blazinec

  • Pamatujte také na to, že do fotky v záhlaví zasahuje profilová fotografie. Ale není jisté kde do ní zasahuje, protože s responzivností se umístění mění.

Profilový obrázek

  • Profilový obrázek Twitter doporučuje nahrávat ve velikosti 400 x 400 bodů.
  • V novém profilu ho ale zobrazí jako 200 x 200. U příspěvků zobrazí 24 x 24 bodů z 48 x 48 bodů velké předlohy. Na toto musíte pamatovat a nepoužívat něco, co podobná zmenšení nesnese.
A takto na mobilním telefonu (Android)
A takto na mobilním telefonu (Android)

Co s tím vším? Osobně do obrázku v záhlaví doporučím na začátek dát nějakou fotografii, která nemá problém s tím, že se mění její velikost a ořez. Až se trochu otrkáte, jde si tam vyrobit něco užitečnějšího, ale budete muset hodně zkoušet – vyvarujte se gradientů a mřížek, protože to Twitter obrovským způsobem zvětší.

Do profilového obrázku si pořiďte nějaký symbol, ikonku. Firemní loga se tam klasicky moc nevyplatí a nejenom proto, že tohle je čtvercové – hlavně pro velmi zmenšenou podobu používanou v časové ose. Tam potřebujete, aby šlo o výraznou a snadno zapamatovatelnou ikonu či symbol.

Fotografie u příspěvku ideálně 1024 x 512, minimální je zde ale pouze šířka, a to 506 bodů. Doporučený poměr stran 1.78:1.

Video v příspěvku minimální rozměr 32 x 32 (ano, tohle se skutečně uvádí), více než 512 MB tam nenahrajete a ideální je 40 fps, 25 Mbps.

TIP: Jaké velikosti fotografií používá Instagram?  vám totéž poradí pro Instagram. A Jaké jsou rozměry všech těch různých obrázků na Facebooku? vám prozradí podobné věci týkající se Facebooku. Jaké jsou aktuální rozměry inzerce na sociálních sítích vám prozradí jak je to s rozměry inzerátů.

Advertisements