TIP#039: Nejčtenější články, čtenáři je mají rádi a vám pomohou

Statistiky a analýzy není radno podceňovat. Jednou z nich jsou nejčtenější články (v době sociálních sítí i nejsdílenější či nejvíce lajkované). Vy sami se z nich dozvíte, o co byl největší zájem a dá vám to možnost se případně na totéž téma třeba  ještě někdy, lépe, zaměřit. Případně opačně, dostanete důvod k přemýšlení, proč nějaké téma propadlo (nápověda: možná jste mu pouze další špatný titulek).

Nejčtenější články by, vedle aktuálních článků, měly být součástí každého obsahového webu – jsou cestou jak udžet návštěvníka déle na webu. Je totiž dost pravděpodobné, že právě na některý z nejčtenějších článků si klikne poté, co si přečetl článek, na který se dostal jako první. Funguje to stejně jako související články, které umožňují ukázat „co dalšího“ na „stejné“ (záměrně v uvozovkách) je vhodné si přečíst.

Ve WordPress.com to je jednoduché, vlezete do Widgetů a přidáte si widget nejčtenějších článků. Udělal jsem to včera, takže v levém sloupci se teď objevil ještě přehled nejčtenějších článků, hned za přehledem aktuálních.

wordpress-widgety-top-clanky

Připomeňme si to trochu, co je vhodné mít z podobných věcí na webu, či blogu:

  • Vyhledávání
  • Nejnovější články
  • Nejčtenější články
  • Související články
  • Word cloud ze štítků
  • Předchozí/další článek

Každá z těchto maličkostí má smysl pro určité použití. A poskytné dobré služby pokaždé někomu jinému. Vyhledávání tam, kde někdo „ví“ co chce a buď hledá něco co už u vás četl nebo prostě potřebuje najít články na určité téma – a čím více článků máte, tím důležitější je. Nejnovější články pro někoho kdo má chuť si u vás číst, ale nechodí k vám denně. Nejčtenější prostě proto, že lidé milují žebříčky. World cloud ze štítků pro vyhledávače, ani netušíte jak hodně pomáhá. A předchozí/další? To zdaleka mít nemusíte, ale opět to pomáhá tam, kde si někdo prostě přišel číst.

  • Štítky
  • Rubriky

Štítky mimochodem hodně pomáhají i pokud jsou součástí článků, stejně jako rubriky. Umožňují se totiž dostat k článkům na totéž téma – za předpokladu, že v tom vy sami dokážete udržet pořádek. Ale o tom někdy jindy.