TIP#027: Kdy nejlépe vkládat příspěvky na sociální sítě? Klout, Followerwonk a další poradí.

Vkládat/zveřejňovat příspěvky na sociální sítě je nejlepší v době, kdy jsou na nich vaši fanoušci. Nic samozřejmě nezkazíte, pokud se zaměříte na ranni hodiny (8:00 – 9:00), čas po obědě (12:00 – 13:00) a (hlavně) večer (19:00-21:00). Zejména večer je čas, kdy málokdy můžete něco nějak zkazit nebo minout – večer je na Internetu i sociálních sítích provozní špičkou.

Může se samozřejmě stát, že právě ti vaši fanoušci jsou online v jiné hodiny. Stačí si představit jak hodně se mohou lišit matky s dětmi od žáků/studentů chodících do školy. Nebo člověka, který v zaměstnání sociální sítě používat nemůže (řidič, například). Nemluvě o tom, že můžete mít například hodně fanoušků v zahraničí a velkou roli může hrát časové pásmo.

Klout – www.klout.com – je jednou ze služeb, která vám může pomoci.

Řekne vám tři nejlepší časy, kdy byste měli přispívat na sociální sítě. Pro @365tipu mu vyšlo 10:45, 15:45 a 18:15. Což na první pohled působí dost zvláštně ale  zde je vhodné si něco uvědomit. Veškeré služby, které vám „spočítají“ kdy je nejvhodnější čas na psaní příspěvků na váš sociální profil, vycházejí z aktivit fanoušků, tedy toho jak lajkovali/hvězdičkovali, sdíleli či komentovali (v pokročilejší podobě i kdy v rámci dne přispívají na své profily). Žádná ze služeb nemá přístup k tomu, kdy jsou vaši fanoušci skutečně online, ani kdy se jim konkrétní příspěvky  ukazovaly či nikoli (tedy kdy pouze četli). klout-365-best-time-to-share Pokud se k návrhu od Kloutu vrátíme za nějaký ten měsíc, jsem si jist, že dojde k jiným časům – zatím má příliš málo informací a také má zdejší Twitter příliš málo fanoušků. Jednu věc je ale důležité ke Kloutu ještě dodat, nezapomeňte si proklikat kalendář nad doporučením,  pro různé dny se doporučení mění.

Na Facebooku máte k dispozici přímo Insights, analytické informace Stránky

Pro Stránku na Facebooku můžete využít přímo tamních Insights, tedy analytických informací o Stránce. Najdete tam interaktivní graf, který vám umožní zkontrolovat si každý den v týdnu a křivku, kdy jsou vaši fanoušci online – tedy aspoň to je to, co by křivka měla ukazovat. A podle toho se můžete rozhodnout, kdy je nejlepší přispívat na Facebook.

2015-11-25 08_51_59-(3) 365tipů.png

Není marné zkusit si to otestovat

Nebojte se testovat, zkoušet kdy nejlépe příspěvky zabírají – po pár týdnech střídání různých denních dob v rámci týdne můžete přijít na to, kdy příspěvky nejlépe zabírají. Celé to má samozřejmě jeden zásadní problém, ne všechny příspěvky budou stejně úspěšné, takže můžete narazit na značné zkreslení právě vlivem neúspěšných příspěvků – budete totiž moci opět vyhodnotit zejména interaktivitu (engagement), ale nezapomeňte se na Twitteru i Facebooku dívat na dosah příspěvků – ten totiž určuje, kolik lidí příspěvek vidělo.

TIP: V Jak často přispívat na firemní sociální sítě? Šest užitečných pravidel najdete sadu užitečných pravidel, které vám pomohou lépe pochopit jak to je s četností příspívání.

Vhodné časy mohou najít i další pomůcky

Pokud pro správu sociálních sítí používáte jiné pomůcky, tak je dost možné, že umí něco podobného – tedy na základě dostupných dat vyhodnotit vhodné časy k přispívání. Většina z nich, jak sami uvidíte, se týká hlavně Twitteru. SocialBro má zdarma dostupnou podobu (do 5000 fanoušků). A vedle určení nejlepších časů umí i leccos jiného. Report od SocialBro je navíc poněkud důkladnější (viz následující obrázek), ale i zde připomenu – @365tipu má zatím příliš málo tweetů, málo fanoušků a pouze necelý měsíc dat. 365tipu-socialbro-onlinedays Hootsuite je velký a šikovný nástroj na správu sociálních sítí – uvnitř najdete Autoschedule funkčnost, která umí vybírat nejvhodnější čas. Stejně tak je tam k dispozici analytický nástroj, který vám potřebné ukáže. Buffer o kterém už na @365tipu byla řeč (a který zde používáme) nic takového automaticky nedělá, ale navrhuje jak to otestovat. Tweriod je přímo určený k výběru vhodného času. Pokud se vydáte zkoušet, tak ve jméně nesnáší cokoliv co není čisté ASCII. A je trochu vlezlý co se týče snahy o to, abyste ho sledovali. Nečekejte také, že se výsledek dozvíte brzo.

Jedna z nejlépe vypadajících pomůcek? Followerwonk

Followerwonk můžete přes Analyze a výběr Analyze their followers  použít k zjištění, kdy vaši sledující jsou aktivní – pro @365tipu je zajímavé, že doporučuje tweetovat devětkrát denně. Což je, mimochodem, také jeden ze zásadních rozdílů mezi Twitter a Facebookem. Na Twitteru hodně často, ne Facebooku méně. Na Followerwonk je dobré to, že navržené časy vám umožní nastavit rovnou v Bufferu. followerwonk-doporuceni Pustil jsem Followerwonk na @MedvidekPU – je tam dost tweetů, tweetuje se často, sledujících je přes devět tisíc. Výsledná data jsou tedy přeci jenom poněkud přesnější. A jak je možné vidět, tak potvrzují to, co nějak tak vnitřně používám 8:00-9:00 a 19:00-20:00. Takový je (může být) česko-slovenský Twitter. followerwonk-casy-medvidekpu

Nezapomeňte na možnost opakovat příspěvky

V zahraniční běžná praxe, zejména na Twitteru je, že příspěvky opakujete v různé časy a různé dny – jedině tak se totiž dá zajistit, že „zasáhnete“ více fanoušků. Není to samozřejmě bez rizika, protože ti aktivní možná uvidí příspěvky opakovaně. Osobně jsem na @365tipu zvolil opakování příspěvků – ale dávám vědět, že je to opakování. A protože většina „živých“ a „aktuálních“ zveřejnění je odpoledne nebo po sedmé hodiny večer, tak „Opáčko“ se odehrává ráno okolo osmé.

Podrobněji? Opakovat či neopakovat příspěvky na sociálních sítích? vám vysvětli lépe tu podstatnou věc, nesmírně důležitou nutnost opakování příspěvků. Prostě jednou zveřejnit nestačí.