TIP#024: TOP 20 největších Stránek značek na Facebooku. Celosvětový žebříček

Když se podíváte na následující tabulku, tak najdete ručně udržovaný přehled celosvětově největších stránek značek. Zhruba od patnáctého/šestnáctého místa sedí, zbytek už neobsahuje úplně všechno, co najdete v kompletním seznamu (může vám posloužit například Fan Page List a jejich Top Brands on Facebook).

2.17 Talking about this %
1 Facebook 184 295 758    159 891 0.09%
2 Coca-Cola 102 811 491      38 751 0.04%
3 YouTube 81 929 086    182 263 0.22%
4 McDonald’s 68 952 424      13 067 0.02%
5 Disney 50 655 459    405 325 0.80%
6 MTV 49 136 468    759 244 1.55%
7 Red Bull 47 152 514 1 291 534 2.74%
8 KFC 43 846 312      40 466 0.09%
9 National Geographic 43 450 553 1 012 220 2.33%
10 Samsung Mobile 42 691 028      51 983 0.12%
11 Oreo 42 562 655    215 586 0.51%
12 Playstation 38 083 752    182 778 0.48%
13 Converse 37 226 073      40 293 0.11%
14 Starbucks 36 542 427    441 888 1.21%
15 Pepsi 36 211 023        4 588 0.01%
16 Walmart 33 165 737      98 939 0.30%
17 iTunes 31 013 737      38 407 0.12%
18 Victoria’s Secret 27 902 301    161 328 0.58%
19 Pringles 24 762 264        2 753 0.01%
20 Skittles 23 678 258      79 687 0.34%

Ten můj je občas udržovaný roky a slouží pro školení (viz např. Jak na firemní Facebook prakticky u Dobrého Webu) a měl původně jenom prvních deset pozic, až postupně se rozšiřoval o firmy/značky, které poposkočily na přední pozice.

Proto od zhruba patnácté pozice není úplný. A proto také, v kompletní podobě (má historii od července 2011) v něm ani nejsou kompletní data.  Na druhou stranu to umožňuje ukázat následující graf.

2017-02-11 08_58_17-Start.png

Ten je zajímavý například tím, že jediný koho nepostihlo velké zpoplatnění Facebooku je Facebook samotný. Jejich stránka popírá všechno co můžete vidět na stránkách ostatních. Tj. rapidní zpomalení růstu, silný pokles PTAT (People Talking About This, tj. lidé kteří o tom mluví) viditelný hlavně u stránek, které nevěnují Facebooku miliony dolarů (což typicky není třeba Coca-Cola).

TIPNejvíce oblíbené Stránky na Facebooku českými fanoušky vám představí patnáct Stránek, které mají nejvíce českých fanoušků. A je to zajímavý pohled.

U vývoje PTAT je také zajímavé, že ještě před zpoplatněním bylo běžné PTAT na úrovni 1 % (jedno procento z fanoušků o vás mluvilo, lajkovalo, komentovalo, sdílelo, stávali se fanoušky, atd.). Dnes je běžné PTAT pod 0.5 procenta,  bez zaplacení prostě už nemáte šanci. A jak je vidět, už nepomáhá ani to, že jste love brand.

A pokud by vás zajímaly některé velké skoky? Ten co můžete  vidět u McDonald’s v roce 2014 má vysvětlení i pro většinu ostatních -. spojování lokálních stránek do jedné velké globální. Menší skoky mohou být velké kampaně či aféry. Někdy v roce 2012 to vypadá na změnu v počítání fanoušků.