facebook-page-coca-cola

TIP#024: jaké jsou celosvětově největší Stránky značek na Facebooku

Když se podíváte na následující tabulku, tak najdete ručně udržovaný přehled celosvětově největších stránek značek. Zhruba od patnáctého/šestnáctého místa sedí, zbytek už neobsahuje úplně všechno, co najdete v kompletním seznamu (může vám posloužit například Fan Page List a jejich Top Brands on Facebook).

2015/12 Talking about this %
1 Facebook 169 313 896    271 608 0.16%
2 Coca-Cola 94 426 963    169 632 0.18%
3 YouTube 81 394 619    107 962 0.13%
4 McDonald’s 60 906 922      15 828 0.03%
5 Disney 50 657 658    175 159 0.35%
6 MTV 48 224 334    907 788 1.88%
7 Red Bull 44 426 897    942 655 2.12%
8 Samsung Mobile 42 238 159    353 655 0.84%
9 Oreo 41 592 087    520 967 1.25%
10 KFC 39 763 157      43 541 0.11%
11 National Geographic 38 222 664    732 032 1.92%
12 Converse 37 636 638      71 168 0.19%
13 Playstation 37 468 507      47 994 0.13%
14 Starbucks 36 080 196    338 961 0.94%
15 Pepsi 34 181 421        6 555 0.02%
16 Walmart 32 733 002      93 063 0.28%
17 iTunes 31 230 158      26 849 0.09%
18 Victoria’s Secret 26 621 033      97 406 0.37%
19 Pringles 25 103 460        6 451 0.03%
20 Skittles 24 260 885      61 686 0.25%

Ten můj je občas udržovaný roky a slouží pro školení (viz např. Jak na firemní Facebook prakticky u Dobrého Webu) a měl původně jenom prvních deset pozic, až postupně se rozšiřoval o firmy/značky, které poposkočily na přední pozice.

Proto od zhruba patnácté pozice není úplný. A proto také, v kompletní podobě (má historii od července 2011) v něm ani nejsou kompletní data.  Na druhou stranu to umožňuje ukázat následující graf.

2015-12-06 12_18_04-Microsoft Excel - facebook-top-pages-znacky.xlsx.png

Ten je zajímavý například tím, že jediný koho nepostihlo velké zpoplatnění Facebooku je Facebook samotný. Jejich stránka popírá všechno co můžete vidět na stránkách ostatních. Tj. rapidní zpomalení růstu, silný pokles PTAT (People Talking About This, tj. lidé kteří o tom mluví) viditelný hlavně u stránek, které nevěnují Facebooku miliony dolarů (což typicky není třeba Coca-Cola).

TIPNejvíce oblíbené Stránky na Facebooku českými fanoušky vám představí patnáct Stránek, které mají nejvíce českých fanoušků. A je to zajímavý pohled.

U vývoje PTAT je také zajímavé, že ještě před zpoplatněním bylo běžné PTAT na úrovni 1 % (jedno procento z fanoušků o vás mluvilo, lajkovalo, komentovalo, sdílelo, stávali se fanoušky, atd.). Dnes je běžné PTAT pod 0.5 procenta,  bez zaplacení prostě už nemáte šanci. A jak je vidět, už nepomáhá ani to, že jste love brand.

A pokud by vás zajímaly některé velké skoky? Ten co můžete  vidět u McDonald’s v roce 2014 má vysvětlení i pro většinu ostatních -. spojování lokálních stránek do jedné velké globální. Menší skoky mohou být velké kampaně či aféry. Někdy v roce 2012 to vypadá na změnu v počítání fanoušků.