Foto: Death to the Stock Photo via Wired.com

TIP#013: Štítky (i hashtagy) jsou dobrá cesta k zprostředkování obsahu i dalším věcem

Štítky, nálepky, v novější sociální podobě hashtagy jsou užitečná věc. Osobně je pro blogy a obsahové weby velmi v oblibě, dávám jim i přednost před rubrikami. Byť zpravidla pro obsahový web rubriky doporučuji použít, jsou štítky podstatně pružnější cestou k třídění obsahu. Nemusíte se držet nutnost mít jich malý počet jako u rubrik. Můžete jich k jednomu článku přidat i podstatně více, než jak je tomu u rubrik (řada redakčních systémů umí dát článek jenom do jedné rubriky).

Se štítky se navíc dají dělat různá kouzla

  • můžete si třeba zobrazit tolik oblíbeno vizualizaci známou jako word cloud.
  • mají je v oblibě vyhledávače a výpis článků se štítkem se často dostává na dobré pozice ve výsledcích.
  • můžete lépe organizovat obsah webu a nejste odkázání na omezující charakter rubriky.
  • vhodným spojením štítků se dobře vytvářejí související články.

Na začátku jsem ve spojení se štítky použil slovo hashtag a ještě je čas se k němu vrátit. Jsou ty moderní věcí s „#“ na začátku, třeba jako #365tipu, hashtag používaný tímto webem na sociálních sítích. Ale jak je vidět, jsou nyní podporovány už třeba i přímo WordPressem (a měly by být podporovány každým redakčním systémem).

Přidání wprd cloudu štítků do oblasti Widgetů ve WordPressu
Přidání word cloudu štítků do oblasti Widgetů ve WordPressu

Ten samozřejmě vedle podpory štítku (hlavně) pod články umí vygenerovat i právě výše zmíněný word cloud. A abyste viděli jak vypadá, tak je přidaný do levého sloupce (předposlední dole). A může začít sloužit. A mě čeká se trochu začít štítkům věnovat a lépe si rozmyslet jejich použití.

TIP:  V Jednou za čas si dělejte kontrolu rubrik a štítků. Budete dost překvapení je pár doporučení a postupů jak udržovat štítky (i rubriky) v uspořádanějším stavu. Je to totiž potřeba. 

Hashtagy na sociálních sítích

Nehledejte v hashtázích (když to napíšu takhle česky) nic záhadného, jsou to stejné štítky jako ty, které přidáváte k článkům. Umožňují vám najít, například, tweety se shodným tématem (co třeba #dobrerano nebo #ff a #ffcz). Umožní vám spoji třeba všechny tweety z určité konference. Na Instagramu perfektně poslouží pro nalezení dalších fotek podobných té, na kterou se právě díváte.

Nebojte se hashtagy na sociálních sítích použít, klidně to dělejte i na Facebooku, byť tam příliš nefungují (Facebook nehledá v komentářích, například). Ale používejte je střídmě (věděli jste, že fotka na Instagramu s více jak osmi hashtagy je méně úspěšná?).

O hashtazích a sociálních sítích ale více hledejte v následujících tipech: